در حال بارگذاری ...

حمایت از گروه های نمایشی و تعزیه کهگیلویه وبویراحمد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از آغاز حرکتی نو در حمایت از تعزیه و گره های نمایشی استان خبرداد

به گزارش  تئاتر کهگیلویه و بویراحمد رضا دهبانی پور، در آئین اختتامیه سوگواره تعزیه شهرستان لنده، از آغاز حرکتی نو در حمایت از تعزیه و گروه های نمایشی استان خبر داد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهمترین اهدف این اداره کل از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سطح استان را، تامین ذائقه فرهنگی  مردم  و مخاطبان در استان دانست.

وی افزود:در راستای حمایت های مادی و معنوی از گروه های نمایشی به خصوص هنر تعزیه، اجرای اولین سوگواره های تعزیه در شهرستان های مختلف استان است.

دهبانی پور تصریح کرد: پیگیری های مکرر مسئولان و متولیان فرهنگ و هنر شهرستان لنده نشان از نوع نگاه اندیشه محور به مسئله فرهنگ و هنر این شهرستان است.

وی تاکیدکرد: نوع نگاه به مسائل فرهنگی تغییر کند و با تهیه زیرساخت های اساسی فرهنگی در شهرستان ها، نگاه تازه و ویژه ای داشت.

دهبانی پور اظهارکرد: یکی از بهترین فرصت ها برای فراهم نمودن زیرساخت های فرهنگی در شهرستان ها برگزاری دوره های مختلف به همراه کلاس های آموزشی در همه زمینه ها برای پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان ساخت: هنر تعزیه شهرستان لنده می تواند به عنوان یک نشان برای این شهرستان معرفی شود چرا که ظرفیت و پتانسل های اساسی آن فراهم است.

وی تاکیدکرد: همه ما باید به دنبال تقویت اساسی هنر تعزیه و شکل بخشی منظم و بیان واقعیت های تاریخی در این هنر بدیع باشیم.

این مسئول فرهنگی در ادامه گفت: تکریم و تعظیم در برابر شعائر دینی یک وظیفه است و همه باید برای تعالی هنر تعزیه در استان با بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده کنیم.

 




نظرات کاربران