در حال بارگذاری ...

تعزیه لنده با قدمتی 117 ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: تعزیه شهرستان لنده با قدمتی ١١٧ ساله در هنر استان سرآمد است

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل زارعی گفت: مراسم اختتامیه سوگواره تعزیه خوانی این شهرستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امام جمعه، فرماندار،معاون مطبوعاتی و مدیر روابط عمومی ارشاد اسلامی استان ،مسئولان ادارات ونهادها ، تعزیه گردانان و معین البکاء های این شهرستان در محوطه مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده با اشاره به نحوه برگزاری اولین سوگواره این شهرستان گفت: شهرستان لنده با قدمت تاریخی و فرهنگی خود در حوزه تعزیه همیشه سرآمده بوده است و گروه های مختلف تعزیه شهرستان لنده در مدت سه شب به اجراهای مختلف پرداختند که با استقبال گرم شهروندان همراه بوده است.

زارعی تصریح کرد: در اولین سوگواره تعزیه شهرستان لنده از تعزیه گردانان و معین البکاهای هنر تعزیه شهرستان لنده و انجمن نمایش شهرستان لنده با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی و معاونین و همچنین مسئولان شهرستانی تجلیل شد.

وی تاکیدکرد: از ادارات و نهادهایی که در مدت این چند روز نسبت به اجرای هرچه بهتر گروه های مختلف تعزیه نیز همکاری داشتند به طور ویژه نیز تجلیل شد.

در ادامه فرماندار شهرستان لنده گفت: یکی از بهترین و زیباترین جلوه های هنر در این شهرستان هنر بلیغ تعزیه است که می تواند به یک برند برای تعالی نام این شهرستان تبدیل شود.

دارا کریمی نژاد با قدردانی از تلاش های رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان که خروجی آن اجرای برنامه های پر مخاطبی همچون همین سوگواره می باشد اظهار داشت، از همه کسانی که در راه تعالی و پیشرفت فرهنگی وهنری  این شهرستان تلاش دارند باید قدردانی کرد چرا که این شهرستان خواستگاه فرهنگ و هنر در استان است و همیشه نیز به دیار اولین ها معروف خواهد ماند.




نظرات کاربران