در حال بارگذاری ...
امیرحسین نوروزی خبر داد:

هفت گروه تعزیه‌خوان در شهرستان گچساران برنامه اجرا می‌کنند

امیرحسین نوروزی گفت:هر روز از دهه نخست ماه محرم منتصب به یکی از یاران و اصحاب امام حسین (ع) و وجود مبارک ایشان نامگذاری شده و برنامه شبیه‌خوانی اجرا می‌شود وهنر تعزیه در شهرستان گچساران همواره مورد استقبال مردم و دوستداران مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار گرفته است.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران، نوروزی گفت:  تعزیه هنری است که می توان با استفاده از آن به خوبی وقایع عاشورا و حادثه کربلا را بیان و پیام نهضت امام حسین (ع) را به مردم منتقل کرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران اظهارکرد:باید با افزایش بصیرت و شناخت هر چه بیشتر نسبت به واقعه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در جامعه در راستای ارتقای سطح معرفت و شناخت نسبت به نهضت امام حسین (ع) گام برداریم.

وی گفت:حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در مسیر دفاع از آرمان‌های اسلامی و احیای سنت نبوی در جامعه، در برابر سختی‌های متعددی ایستادگی کردند و از زندگی خویش نیز گذشتند تا اسلام ناب محمدی (ص) در جهان باقی بماند و پرچم اسلام در دنیا به اهتزاز درآید.

نوروزی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران بدنبال حفظ جایگاه مردمی تعزیه خوانی است، افزود: فعالان این حوزه تنها سرمایه شان برای اجرای تعزیه عشق به امام حسین (ع) و ارزش های والای دینی است ما وظیفه داریم این هنر را حفظ و تقویت کنیم.

ایشان یکی از دغدغه های اصلی حوزه فرهنگ  را حفظ هویت فرهنگی دانست وگفت: با توجه به هجمه فرهنگی غرب توجه به میراث فرهنگی و ایرانی نیازمند مراقبت ویژه است زیرا پرداختن به این میراث موجب تقویت هویت دینی و اسلامی می شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت:این اداره در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ عاشورایی و امر به معروف و نهی از منکر حمایت خود را در عرصه های فرهنگی و هنری اعلام می دارد و از کلیه هنرمندانی که در ایام محرم و صفر با خلق آثار در بر پا داشتن بیرق حسینی فعالیت نمایند حمایت می شوند.




نظرات کاربران