در حال بارگذاری ...
با روایتی عاشقانه از زندگی مادران شهید

«گلزخم» در دهدشت به صحنه رفت

تئاتر «گلزخم» با موضوع دفاع مقدس و به تصویر کشیدن صبوری مادران شهدا ی والا مقام به کارگردانی ثارالله اذریتون و نرگس رسالتی و بازی نرگس رسالتی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه در دهدشت در حال اجراست.

به گزارش تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، نرگس رسالتی در این نمایش نقش مادر شهیدی را بازی می‌کند، که سه فرزند و شوهر خود را از دست داده است.
این نمایش به کارگردانی ثارالله اذریتون و نرگس رسالتی از ۴ تا ۸ مهر در فرهنگسرای ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان روی صحنه می‌رود.
شب گذشته  سرهنگ محقق زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه و سردار واهبی زاده از فرماندهان زمان جنگ به تماشای نمایش «گلزخم»  نشست.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: عرصه دوران دفاع مقدس شامل صحنه های بسیاری از رشادت ها و جان فشانی هاست که به خوبی می توان با زبان هنر این مفاهیم را برای نسل جوان به تصویر کشید و بازگو کرد.
محقق اجرای این نمایش را تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: متوجه شدم که چگونه اجرای این نمایش همه حضار و تماشاگران را تحت تاثیر قرار داد.
وی در پایان از اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و کسانی که دراجرای این تئاتر تلاش کردند قدردانی و تشکر کرد.
واهبی زاده  فرمانده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تئاتر بسیار زیبا و تاثیر گذار بود اظهار کرد: به عنوان کسی که رزمنده بودم، همراه با اجرای این خانم هنرمند حال و هوای شب های عملیات ۸ سال دفاع مقدس، تلخی ها و شیرینی ها پیروزی ها ،شهادت ها  و مجروحیت رزمندگان برای من تداعی شد به گونه ای که از ابتدای اجرای تئاتر تا پایان آن جسم من در میان جمع  ولی روح و جانم در جبهه های جنگ بود.
واهبی زاده عنوان کرد: باید گفت از اصحاب هنر و قلم این انتظار می رفت و می رود که با بهره مندی از هنر، رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای آشنایی نسل جوان به تصویر بکشند و این بهترین خدمت هنرمندان است.




نظرات کاربران