در حال بارگذاری ...
در نشست هم اندیشی جشنواره تئاتر استان مطرح شد

مخاطب شناسی و اقتصاد هنر از اهداف سی‌امین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد

نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری سی امین جشنواره تئاتر استانی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در فرهنگسرای اداره ارشاد شهر دهدشت برگزار شد.

به گزارش تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری سی امین جشنواره تئاتر استانی با حضور
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویر احمد، مسئول دبیرخانه دائمی تئاتر استان، رییس انجمن هنرهای نمایش استان، دبیر سی‌امین جشنواره تئاتر استان ،کارگردانان استان و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،درفرهنگسرای اداره ارشاد شهر دهدشت برگزار شد.
این نشست در حالی برگزار شد که به نظر می رسید همه در تلاش بودند تا تحولی جدی در تئاتر استان رقم بزنند، دلیل تغییر دبیر جشنواره، مخاطب شناسی، رونق اجرای عمومی تئاتر و کشاندن تئاتر به میان خانواده ها، ارتقای کیفیت تئاترهای استان و نحوه برگزاری جشنواره تئاتر امسال از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

 

دبیر جشنواره تئاتراستان  تنها به حمایت های اداره کل اتکا نمی‌کند
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نشست هم اندیشی جهت سیاست گذاری اجرای سی‌امین جشنواره استانی تئاتر برگزار و پیرامون مخاطب شناسی، جذب مخاطب و اقتصاد هنر تئاتر استان صحبت می شود.
پیرسبزی تاریخ برگزاری جشنواره استانی تئاتر را 27 تا 30 آبان ماه اعلام کرد و افزود: نمایش‌های متقاضیان شرکت کننده در جشنواره به اجرای عمومی می‌رسد و پیش از آنکه آثار به انتخاب هیئت داوران برسند، تعدادی از آثار نیز در حضور مخاطب مورد بازبینی قرار می‌گیرد.
وی تغییر دبیر جشنواره تئاتر استانی امسال را از رویکردهای متفاوت جشنواره امسال دانست و گفت: انتخاب دبیر جدید جشنواره به این معنا نیست که تنها افراد عوض شوند، قبلا مدیر کل، دبیر جشنواره تئاتر بودند، باید تعاملاتی از جانب برگزارکنندگان جشنواره و شرکت کنندگان در جشنواره صورت گیرد و دبیر جشنواره منتظر نخواهد نشست که تنها به حمایت ها ی اداره ارشاد اتکا کند تا نتیجه همان نتیجه هر ساله باشد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد  مخاطب شناسی ، مخاطب پذیری و اقتصاد هنر  را از دلایل حرکت امسال برای برگزاری جشنواره اعلام کرد و ادامه داد: واگر  قرار بر این باشدکه باز طبق روال گذشته کار کنیم و همچنان گروه ها منتظر این باشند که حتما حرکتی و حمایتی داشته باشند تا کار کنند، قطعا فعل نتواستن، همچنان وجود خواهد داشت.


ملاک اصلی اجرای عمومی است، معیار نباید تنها جشنواره تئاتر باشد

زهرا نجف پور کارگردانان تئاتر را  خطاب  قرار داد و گفت: ملاک اصلی اجرای عمومی است و نباید معیار را جشنواره تئاتر در نظر بگیریم چرا که هدف جشنواره تئاتر نیز همان رونق اجرای عمومی و جذب مخاطب است.
نجف پور افزود: روسای ادارات و انجمن نمایش  باید در جهت رونق اجرای عمومی تلاش کنند و هرماه در در شهرستان ها اجرای عمومی داشته باشیم ،همانگونه که استان های دیگر با موفقیت این کار را انجام می دهند.

 

امسال خانواده‌ها مخاطب تئاترهای جشنواره هستند
سید مجید پرهیز دبیر جشنواره تئاتر استانی نیز در این نشست اظهار کرد: اولین برنامه ای  که برای برگزاری جشنواره درنظر گرفتیم این بود که ابتدا طی همین نشست  برنامه‌ها و پیشنهادات را از خود کارگردانان و روسای ادارات بگیریم تا  یک شروع قوی برای تحول  تئاتر استان  داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ارتقای شاخص های فرهنگی در هر خانواده ای مهم است و یکی از این شاخص ها تئاتر است افزود: امسال سرمایه گذاری کردیم که خانواده ها مخاطب تئاترهای ما باشند لذا تئاتری که شما کارگردان آن هستید، باید در شان خانواده ها باشد، باید نگاهتان به جشنواره حرفه ای باشد چراکه بعد از 30 سال همه باید بپذیرم جایی برای تئاترهای سطحی نیست.
دبیر جشنواره تئاتر استان شرط بازبینی آثار را اجرای عمومی عنوان کرد و گفت: لازمه جشنواره اجرا است، جشنواره  یعنی کسانی که رفتند اجرا کردند و مردم را به سالن کشیدند و الان باید بازبینی کنیم و کار قو یتر را به جشنواره فجرمعرفی کنیم و دبیر خانه جشنواره خود نیز به صورت نامحسوس همه اجرا ها را نیز رصد می‌کند.




نظرات کاربران