در حال بارگذاری ...
مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی کشور

مراکز تئاتر خصوصی می‌توانند به تئاتر کمک کنند

یاسوج- مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: گسترش مراکزخصوصی در حوزه تئاتر نقش مهمی در شکوفایی، رونق و مردمی شدن این هنر دارد.

به گزارش تئاتر یاسوج، شهرام کرمی عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در حوزه تئاتر در این استان وجود دارد، ضرورت ورود بخش خصوصی و ایجاد مراکز خصوصی تئاتر و سالن‌ها بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان این استان قابلیت و استعداد و توانایی‌های بسیاری دارند، گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می توانید به بهترین نحو تولیدات نمایشی داشته باشید.

کرمی اظهار داشت: در شرایط فعلی و به جهت تحریم‌ها محدودیت مالی و محدودیت اعتبارات داریم و شاید دولت نتواند سهم کاملی را به هنر تئاتر اختصاص بدهد که یکی از بهترین راهکارها در این راستا که می تواند به رشد تئاتر کمک کند و آن را  رونق دهد، توجه به حوزه تئاتر خصوصی است.

وی افزود: انجمن نمایش، هنرمندان  و مسئولان استان می توانند گام بلند و مصمصی را برای شکل گیری فعالیت صنفی در این بخش بردارند.

کرمی تصریح کرد: این امر به معنای این نیست که جنبه صرف درآمد زایی داشته باشد بلکه به این معنی است که به دولت به عنوان ناظر و حامی و هدایت کننده کمک کنیم که استقلال تئاتر حفظ شود.

وی افزود: این رویکرد در سراسر کشور در حال گسترش است و در حال حاضر در اکثر استان‌های کشور سالن‌های خصوصی اجرای تئاتر وجود دارد.

کرمی اظهار داشت: ما بیش از ۱۲۰ سالن خصوصی در سراسر کشور داریم و در برخی استان‌ها ساخت و ایجاد این سالن‌ها به تمامیت در بخش خصوصی انجام شده است.

وی تعداد سالن‌های تئاتر استان تهران را ۳۳ سالن فعال عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۰ سالن خصوصی است که بیش از ۵۰ درصد فعالیت تئاتری در شهر تهران را شامل می شود.

کرمی افزود: توسعه تئاتر در بخش خصوصی یک ظرفیت و پتانسیلی برای رسیدن به یک تئاتر مردمی است و امیدوام که هنرمندان به این امری نگاهی جدی داشته و در حوزه تئاتر خصوصی فعالیت جدی داشته که سبب رونق و رشد و ایجاد ظرفیت می شود.




نظرات کاربران