در حال بارگذاری ...
استاندار کهگیلویه و بویراحمد

فرهنگ ریشه و مبنای توسعه یک کشور است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اختتامیه جشنواره تئاتر گفت: بخش فرهنگ، ریشه و مبنای توسعه یک کشور است و ساز و کار در این بخش باید با عقلانیت و به صورت علمی دنبال شود.

به گزارش تئاتر کهگیلویه وبویراحمد، علی محمد احمدی در آیین اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر استانی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: همه ما باید به هنر نگاهی ویژه داشته باشیم زیرا هنر تجلی خوبیهای خالق در پیکره انسان است و ساحت هنر ساحتی ویژه است و جایگاه ویژه ای دارد و در این میان تئاتر در بین هنرهای نمایشی اصالتی ویژه دارد و شاید منشا هنرهای نمایشی تئاتر است.

وی با بیان اینکه کشورهایی که در عرصه سینما و هنرهای نمایشی توفیق داشتند کشورهایی هستند که در تئاتر سرمایه گذاری کردند، گفت: این جشنواره نیز امکانی برای هنرنمایی و برزو استعدادها و توان و پتانسیل ویژه هنرمندان استان است که برگرفته از راز و رمزهای نهفته در سینه زاگرس بزرگ است.

احمدی اظهار داشت: اولویت فرهنگ اولویتی خاص است و هنرمندان نیز جایگاه ویژه ای دارند و در هنر دو مبحث مورد توجه قرار می گیرد که یکی از ایم مباحث سرمایه گذاری برای رشد و نمو و استعدادیابی است.

وی افزود: در دهه های بعد از انقلاب  در بخش جشنواره ها و زیر ساختها و آموزش عالی و کشاندن هنر به دورترین مناطق کشور، مطلوب عمل شده است.

احمدی تصریح کرد: در گذشته، در استان های دیگر نمودی در هنر و فرهنگ وجود نداشت اما امروز رویش در شهرستان های ما اتفاق می افتد و بهترین هنرمندان و متعهدان در هنر از شهرستانها رشد می کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: در راستای توسعه زیرساختهای فرهنگی در استان نیز مجتمع فرهنگی و نمایشی استان، در حال اجرا است که هم از نظر کمیت و هم از لحاظ کیفیت سازه در کشور کم نظیر است و ظرفیتی است که در اسرع وقت به سامان می رسد.




نظرات کاربران