در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد:

تئاتر دینی در کانون های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد رونق می گیرد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تفاهم نامه با کانون های فرهنگی مساجد استان، گفت: برنامه های مصوب کانون های فرهنگی در زمینه توسعه نمایش آئینی و دینی در مساجد با همکاری این انجمن برگزار می شود.

به گزارش تئاتر کهگیلویه وبویراحمد ، میر رضا رفیعی به تفاهم نامه این انجمن با ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه مقرر شد برنامه های مصوب کانون های فرهنگی در زمینه توسعه نمایش آئینی و دینی در مساجد با همکاری این انجمن برگزار شود.

 وی نخستین مقوله برای تحقق این مهم را موضوع آموزش دانست و اظهار داشت: ما هنرمندان دینی را در مساجد تربیت و آنها در این مکان های مقدس نمایش های دینی را براساس آموزه های قرآنی و ائمه اطهار (علیهم السلام) تولید می کنند.

 میررضارفیعی ادامه داد: افراد آموزش دیده وقتی به سن بلوغ رسیدند و در دوران دانشگاه و پس از آن می توانند مروجین تئاتر دینی و آئینی براساس آموزه های دینی و رفتارهای فرهنگی متناسب با اصول دین و فرهنگ بومی و آئینی استان باشند.

 رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان توافق شد آموزش ادبیات نمایشی، آموزش کارگردانی، آموزش بازیگری و سایر گرایش های تئاتر را در کانون های فرهنگی و هنری و همچنین مساجد استان در حد توان ترویج دهیم.

 رفیعی گفت: تلاش می شود کاری انجام شود تا بتوانیم هنرمندانی موفق در این زمینه ها تربیت کنیم.




نظرات کاربران