در حال بارگذاری ...
یک منتقد تئاتر:

«یک هفته راه رفتن در بهشت“ قصه ای به ظاهر ساده و حتی تکراری دارد

نمایش «یک هفته راه رفتن در بهشت“ به نویسندگی و کارگردانی رضا گشتاسب در جشنواره منطقه ای معلولین، یکی ازخلاقانه ترین و بهترین آثاری بود که در در یکی دو سال اخیر در استان و در کشور با آن مواجع شدم.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد؛ ثارالله آذریتون کارشناس تئاتر گفت: « یک هفته راه رفتن در بهشت “ قصه ای به ظاهر ساده و حتی تکراری دارد.

آذریتون عنوان کرد: اسماعیل به وصیت مادرش می رود که در روستای پدری اش، روزهای تلف شده مادرش را پس بگیرد. اما هیچ نشانی آن طور که مادر گفته بود نیست. فرامرز ناصرآبادی دست روی دست گذاشته تا همه چیز ویران شود.....

این کارشناس تئاتر در ادامه گفت: نورهای موضعی که توسط بازیگران قطع و وصل می شوند و فضای تاریک صحنه با سکوتی که لابه لای تاریکیِ محض و ظهورِ نورهای موضعی ، در جریان است و عمقی که با حضور خلاقانه  بازیگران در جای درست از صحنه و زاویه تابشی که نور به صحنه می‌دهد ، در تداعی این برزخ بسیار کارآمد بوده اند .

ثارالله آذریتون در پایان گفت: در واقع با این شیوه از نور پردازی و قطع و وصل شدن نور توسط بازیگران و استفاده ازخود بازیگران به عنوان متریال اصلی طراحی صحنه در اجرای صحنه همه و همه در کنار هم فریم هایی منقطع اما مرتبط با هم که لحظه لحظه ی نمایش را شبیه به عکس هایی با قاب بندی های بی نظیر  که دقیقا با سوژه و فرم مورد نظر کارگردان همخوانی دارند ، همه و همه ما را از دیدین این نمایش خلاق از رضا گشتاسب به آینده تئاتر استان امیدوار می‌کند.




نظرات کاربران