در حال بارگذاری ...
به روایت انجمن هنرهای نمایشی

933 اجرای متفاوت تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در سالی که گذشت

رضا رفیعی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی گفت: این انجمن در راستای اجرای برنامه نمایشی و فعالیتهای متعدد در قالب گونه های متفاوت نمایشی از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون مبادرت به برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌های نمایش در بخش های مختلف نموده است.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، میر رضا رفیعی گفت: از اهم برنامه هایی که ما در سال ۱۳۹۷ تئاتر استان «برگزاری جشنواره ملی تئاتر رضوی، جشنواره تئاتر استان، جشنواره تئاتر خیابانی علوم قرآنی و رونق دادن اجرای عمومی» می باشد.

وی گفت: در سال 1397 با حضور ده گروه نمایشی در جشنواره ملی تئاتر رضوی و 160 اجرای خیابانی در پارکها و میادین شهر یاسوج موفق به جذب بیش از 7 هزار تماشاگر شدیم.

رفیعی چنین عنوان کرد: در جلسات نمایشنامه‌خوانی علاوه بر خوانش نمایش نقد آثار نیز از مهمترین بخش این نشست ها بود که تعداد 110 جلسه نمایشنامه خوانی در شهرستانهای استان داشتیم.

این هنرمند تئاتر استان با اشاره به اینکه تعداد 40 اجراخوانی در سطح استان داشته ایم؛ گفت: با توجه به استقبال خوب هنرمندان تئاتر و علاقمندان به هنر نمایش علاوه بر نمایشنامه خوانی خوشبختانه توانستیم 12 نمایشنامه را به صورت اجراخوانی  اجرا خوانی داشته باشیم .

رضا رفیعی گفت: تعداد 148 اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی که در مناطق مختلف استان «میادین مختلف شهرها و روستاها» با موضوعات کنترل آب، آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و مواد مخدر، فرهنگ علوم قرآنی، حجاب و آئین های بومی و سنتی تولید و اجرا داشته ایم.

در جشنواره تئاتر خیابانی علوم قرآنی تعداد 5 نمایش تولید داشته ایم که 24 اجرا در روستاهای کمتر برخوردار داشته اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گفت: در ایام محرم و صفر، ماه مبارک رمضان و ایام فاطمیه(س) در ترویج فرهنگ نبوی و ارج نهادن به این ایام و ساماندهی گروههای تعزیه خوانی موفق شدیم 176 اجرای مجالس تعزیه خوانی در تمام نقاط استان داشته باشیم.

این کارگردان تئاتر افزود: در راستای رونق دادن به اجراهای عمومی و تقویت گروههای نمایشی موفق شدیم در سال 1397 تعداد 275 اجرای عمومی نمایش صحنه ای با تولید بیش از 30 اثر نمایشی در سطح استان داشته باشیم.

میر رضا رفیعی در پایان گفت: امیدوارم در سال 1398 بتوانیم بیش از 45 اثر نمایشی تولید و اجرای عمومی داشته باشیم.




نظرات کاربران