در حال بارگذاری ...
رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

رضا گشتاسب چهره برتر هنر انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد شد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت رضا گشتاسب هنرمند مطرح تئاتر استان؛ چهره برتر هنر انقلاب سال ۹۷ در کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد: شریف اسلامی رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد افزود: رضا گشتاسب این هنرمند مطرح هم استانی حوزه نمایش از میان هفت نامزد دریافت نشان هنرمند برتر انقلاب اسلامی سال 97،  با کسب بالاترین امتیاز هیات داوان توانست صاحب این عنوان شود.
وی بیان کرد: عنوان نخست نویسندگی جشنواره های ملی ایثار، فانوس، تئاتر معلولین و نویسندگی جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در سال 97 و همچنین انتشار چهار نمایشنامه با موضوع دفاع مقدس در سال گذشته از جمله افتخارات رضا گشتاسب به شمار می رود.
رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به فرآیند انتخاب هنرمند برگزیده استان در سال 97 اشاره کرد و گفت: مراکز استانی حوزه هنری با فعال سازی "ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی" در بهمن ماه سال جاری در دو سطح نسبت به شناسایی هنرمندان متعهد و انقلابی استان اقدام و در نهایت یک هنرمند را به ستاد مرکزی حوزه هنری معرفی کرد.
اسلامی ابراز داشت: در سطح نخست کارگروهی با محوریت رئیس حوزه هنری استان  و مسئولان فرهنگی هنری تشکیل و در هریک از رشته های ادبیات( با زیر شاخه های شعر، رمان و داستان)، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی( با مجموعه زیر شاخه های خود شامل نقاشی، گرافیک،تصویرسازی، عکاسی، نقاشی خط، پوستر، کاریکاتور)، ادبیات پایداری شامل( ادبیات انقلاب اسلامی و ادبیات دفاع مقدس) ، موسیقی، هنرهای تصویری (شامل فیلم مستند، کوتاه و انیمیشن ) و پژوهش هنر اقدام به شناسایی هنرمندان استان کرد و در هر یک از رشته های هفتگانه حداکثر سه هنرمند را انتخاب نمود.
وی گفت: از میان هفت هنرمند انتخاب شده در کمیته استانی یک نفر به عنوان هنرمند برتر سال 97 معرفی و از وی تجلیل شد.
اسلامی افزود: داشتن اثری با انتشار و یا گستره مخاطب بالا، سوابق ارزنده در خصوص اموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، فعالیت موثر در جبهه فرهنگی و هنری انقلاب، دارا بودن تجربه جریان سازی فرهنگی، هنری همسو با انقلاب اسلامی در سطح استان، واکنش هنرمندانه به جریان های معترض فرهنگی و کسب موفقیت و دریافت مقام و جوایز معتبر در رویدادهای ملی و بین المللی مهم از جمله شاخص های معرفی هنرمند برتر سال 97 بود.
رضا گشتاسب متولد 1360 – کارشناس ارشد ادبیات نمایشی ( دانشگاه آزاد بوشهر ) حضور در سه جشنواره بین المللی تئاتر فجر – اجرا در تئاتر روهر آلمان – نویسندگی اول تولیدات آثار حوزه هنری در سال 1387 – نویسندگی در چهار جشنواره تئاتر منطقه ای و نویسنده و کارگردان و کار برتر جشنواره جوان ایرانی را در کارنامه پرافتخار هنری خود دارد.

 




نظرات کاربران