در حال بارگذاری ...
توسط تئاتر فردا

اجرای "نمایش شهادت حضرت رقیه(س)" در شهرستان لنده

"نمایش شهادت حضرت رقیه(س)" به نویسندگی و کارگردانی احمد صفدری در روز های ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۰ در شهرستان لنده به صحنه رفت.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد: "نمایش شهادت حضرت رقیه(س)" به نویسندگی و کارگردانی احمد صفدری تولید تئاتر فردا وابسته به دفتر انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان لنده روز های 28 و 29 مرداد ماه 1400 با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز میزبان علاقمندان به هنر دینی بود.

احمد صفدری خلاصه "نمایش شهادت حضرت رقیه(س)" را چنین بیان کرد: این نمایش که روایتی است از اتفاقات صحرای کربلا که حضرت رقیه(س)  دیده است و بلاهایی که بر سر کاروان از کربلا تا شام آورده اند و او حالا در خرابه های شام  گلایه های این عذاب هایی که بر سرشان آمد را با سر پدر خود میگوید و با در آغوش گرفتن سر امام حسین (ع) این دختر سه ساله به فیض شهادت میرسد.

در "نمایش شهادت حضرت رقیه(س)" هنرمندانی همچون: مسلم فتاحی در نقش شمر - یاسر خالقی درنقش خولی - فاطمه عظیمی در نقش حضرت زینب(س) و سانیا اسلام دوست در نقش حضرت رقیه(س)، اهل خیمه: فاطمه علیپور- طارا امیدی - زهرا امیدی- رقیه امیدی- حدیث ورزیده- امل البنین وورزیده- زهرا امینی- زهرا میری- فاطمه آبیار و اشقیا: محمد ریاحی- حمیدبرازیده- حمیدسیدی- مهران آبیار- حافظ امیری پور- فرزاد پرهیز بازی کردند.

سایر عوامل "نمایش شهادت حضرت رقیه(س)" عبارتند از طراح و کارگردان: احمد صفدری، طراح لباس: اصغر محمدی، عکاس و فیلمبردار: رسول حاتمی، موسیقی: عبدالوهاب تقی زاده، طراح صحنه: راضیه اسماعیلی هستند.




نظرات کاربران