در حال بارگذاری ...
به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان

کارگاه تخصصی آموزشی تعزیه با حضور اسماعیل مجللی در لنده برگزار شد

با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده، بنیاد علوی و انجمن هنرهای نمایشی استان کارگاه تخصصی آموزشی تعزیه در لنده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کهگیلویه و بویراحمد، به همت اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لنده با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، بنیاد علوی و انجمن هنرهای نمایشی استان کار گاه تخصصی آموزشی تعزیه با حضور اسماعیل مجللی و پیشکسوتان تعزیه خوانی در استان مرکزی، محمد حسن مجللی و نادر اسدی در لنده برگزار شد.

اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده با اعلام این خبر اظهار داشت در این کارگاه که در روزهای ۲۸الی۳۰مهر ماه با حضور تعزیه گردانان،شبیه خوانان و سایر رشته‌های هنر تعزیه برگزار شد،مباحثی همچون ادبیات در تعزیه و همچنین واکاوی نسخه‌های تعزیه از مناظری همچون نمایش،موسیقی،ادبیات نمایشی،ادبیات داستانی و سایر هنرهای مرتبط به تعزیه توسط استاد مجللی مورد واکاوی قرار گرفت.

اجرای عملی توسط محمدحسن مجللی و نادر اسدی و همچنین شبیه خوانان استان و شهرستان در کنار مباحث تئوری این کارگاه تخصصی را جذاب‌تر کرد.

اسماعیل مجللی از شبیه خوانان و پژوهشگران عرصه تعزیه کشور است که اجرای تعزیه در مناطق مختلف کشورداشته است و کسب تحصیلات آکادمیک در رشته‌های نمایشی و ادبیات مرتبط با تعزیه،نگارش و چاپ دهها مقاله با عنوان تعزیه،گردآوری نسخه هایی از مجالس تعزیه،اجرای تعزیه را در کارنامه هنری خود دارد.

وی در ادامه گفت:حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی به عنوان کارشناس تعزیه،برگزاری کارگاههای آموزشی در استانها و در نهایت چاپ کتاب شبیه نامه موجب آن شد که این مدرس جوان تعزیه را به یک شبیه خوان موفق تبدیل نماید.

زارعی گفت:همچنین اسماعیل مجللی کتاب «شبیه نامه» را در سال ۹۷ منتشر کرده که این اثر در برگیرنده مطالب جدید از تعزیه است و در یک فصل آن به بررسی تعزیه در ۳۱ استان کشور پرداخته است. در پایان این دوره که با حضور چشمگیر برادران و خواهران برگزار شد از اساتید و شرکت کنندگان تجلیل شد.

 

خبرنگار :میر رضا رفیعی




مطالب مرتبط

پیام سید محمد موحد برای روز ملی هنرهای نمایشی

طراوت و نشاط معنوی و طبیعی درسال نو شروعی برای خلق آثاری فاخر در حوزه هنرهای نمایشی
پیام سید محمد موحد برای روز ملی هنرهای نمایشی

طراوت و نشاط معنوی و طبیعی درسال نو شروعی برای خلق آثاری فاخر در حوزه هنرهای نمایشی

سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: تئاتر این هنر انسان مدار و تفکربرانگیز در بطن خود بر عنصر تفکر و تعقل اشاره دارد که برای بشر و دنیای زیستن امروزی جایگاه و مقامی بس والا دارد.

|

نظرات کاربران