در حال بارگذاری ...
در نخستین روز سی ‌و سومین دوره

4 نمایش در جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

همزمان با برگزاری نخستین روز سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد ۴ نمایش در اجرا به استقبال مخاطبان رفتند.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، امروز (شنبه 6 آذر 1400) همزمان با روز نخست سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، پلاتو شهید مندنی زاده و تماشاخانه زنده یاد آرش دشتی میزبان نخستین روز از اجراهای آثار این دوره از جشنواره خواهند بود.

محمدعلی پیرسبزی دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد: تماشاخانه زنده یاد آرش دشتی امروز میزبان هنرمندان و هنردوستان تئاتر با اجرای نمایش "یک لیوان مرداب" به کارگردانی محمدصالح کرمی از گچساران بود.

نمایش "یک لیوان مرداب" مادر بچه اش کوچکش عباس را در عراق گم کرد پیدا نشد .عباس در مرکزی آموزش دید و مادربچه ای بدنیا آورد اسم آنرا عباس گذاشت . در جنگ عباس را جای عباس دیگر فرستادند چون چهره شان شبیه بود . عباس گم شده وقتی عکسهای مادر و بچه گی اش را دید فهمید گول خورده است و به سمت نیروهای خود ایستاد و گلوله خورد . مادر سه فرزند داشت عباس گم شده ،عباس و حسین ۳۰ سال بدنبال عباس و حسین منطقه ی جنگی را زیرو رو کرد تا اینکه هر سه پیدا شدند.

جشنواره سی‌وسوم از ساعت 17 عصر روز شنبه 6 آذر 1400 میزبان اجرای نمایش "بازگشت" به کارگردانی احمد صفدری از لنده در پلاتو شهید مندنی زاده خواهد بود.

نمایش "بازگشت" داستان زندگی جانباز هشت سال دفاع مقدس است که بعد از 30 سال از جنگ هنوز درگیر عواقب این جنگ هستش و بیشتر درگیر خاطره ای خاص هست، خود و خانواده خودرا عذاب میدهد و خانواده مجبور شدند اورا به بیمارستان اعصاب روان می برند و....

در تماشاخانه زنده یاد آرش دشتی ساعت 20،30 میزبان اجرای نمایش "تو را از من گرفتی" به کارگردانی بهنام خانبازی از شهرستان بهمئی است.

نمایش "تو را از من گرفتی" داستان حول محور زندگی نویسنده و قصه ای ای که در حال نوشتنش است روایت میشود.

قصه ای که نویسنده در حال نوشتن آن است بر میگردد به یک تصادف که باعث شده علیرضا و دوستش مجبور به زندگی در کنار همدیگر شوند تا اینکه....

در پلاتو شهید مندنی زاده ساعت 22 میزبان اجرای نمایش "خوابنامه ملیجکان" به کارگردانی کوروش شمس از شهرستان گچساران است.

گروه بازیگران نمایش قصد اجرای متن نمایش خوابنامه ملیجکان را دارند .. در میانه تمرینات نمایش بازیگران نسبت به اتفاقات تاریخی دوره ناصرالدین شاه دچار تفسیر و تحلیل میشوند و هر یک خاطره ای از لحظات بودن در دربار ناصرالدین شاه بیان میکنند ، در این میان دسیسه های دربار برای قتل امیرکبیر برملا می‌شود .....




نظرات کاربران