در حال بارگذاری ...

تمدید مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره سراسری آئین های نمایشی رضوی

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی، به تقویم اجرایی این جشنواره اشاره کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال فشرده آثار همراه متن یا طرح آئین ها تا ۱۵تیرماه امسال تمدید شده است

 به گزارش خبرنگار تئاتر کهگیلویه وبویراحمد ، عالمه ممبینی گفت: انجمن هنرهای  نمایشی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد،  ششمین جشنواره سراسری آئین‌های نمایشی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) را برگزار می‌کند.

 وی اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، حضرت معصومه (سلام الله علیها) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (علیه السلام) شاهچراغ و همزمان با دهه کرامت، برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره سراسزی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی،  اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (علیهم السلام)، گرامی داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی را از جمله اهداف جشنواره عنوان کرد.

عالمه ممبینی گفت: زندگانی و شخصیت امام رضا (علیه السلام)، هجرت حضرت امام رضا (علیه السلام) و مقام علمی گفتگو و مناظرات حضرت امام رضا (علیه السلام) از جمله این موارد است. شبیه خوانی و پرده خوانی را از جمله قالب های ششمین جشنواره سراسری آئین های نمایشی رضوی به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

ممبینی، با اشاره به مقررات شرکت در جشنواره، بیان داشت: جشنواره صرفا در رشته های شبیه خوانی و پرده خوانی برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه متقاضیان می بایست چهار نسخه از اجرای شبیه خوانی و پرده خوانی خود را در قالب چهار عدد لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ارسال و از طریق سایت Kb.shamstoos.i و portal.shamstoos.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم شرکت در جشنواره اقدام کنند.

ایشان ادامه داند: به گروه های شبیه خوانی راه یافته به جشنواره تا سقف 90 میلیون ریال پرداخت خواهد شد؛ ضمن اینکه به افراد انتخاب شده در رشته پرده خوانی نیز تا سقف 30 میلیون ریال پرداخت خواهد شد. همچنین  بر اساس تصویب کمیته تخصصی به نسبت کیفیت اثر در اجرا و بعد مسافت، کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است،  با توجه به اینکه بازبینی آثار در قالب لوح فشرده ارسالی انجام خواهد گرفت، باید نسبت به کیفیت آن اطمینان حاصل شود.

ممبینی، ضمن تاکید بر اینکه آثاری که پیش از این در جشنواره های ملی رضوی برگزیده شده باشند، پذیرفته نیست، خاطرنشان کرد: شبیه خوانی های منتخب باید مبتنی بر یکی از محورهای تعیین شده جشنواره باشد. ضمنا، تکمیل فرم شرکت در جشنواره به منزله پذیرش قوانین برنامه ها و زمان بندی دبیرخانه جشنواره است. و مدارک و فیلم های ارسالی مسترد نخواهد شد،  و همچنین ستاد برگزاری جشنواره هیچ مسئولیتی در قبال ساخت و ساز دکور، دوخت لباس و چاپ برشور و تبلیغات ندارد.

ممبینی، با اشاره به اینکه چنانچه مواردی در فراخوان ذکر نشده باشد، از طریق دبیرخانه جشنواره قابل استعلام است، ادامه داد: اسامی هیئت انتخاب و داوران جشنواره بعد از تایید معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی متعاقبا اعلام خواهد شد.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی، بیان داشت: توجه به رعایت کامل پوشش اسلامی از سوی عوامل و یا اعضاء دست اندرکار الزامی بوده و در صورت عدم رعایت در طول جشنواره، موجب محرومیت و ممنوعیت اجرا خواهد شد.

وی به تقویم اجرایی جشنواره اشاره و اذعان کرد: آخرین مهلت ارسال فشرده آثار همراه متن یا طرح آئین ها تا 15تیرماه امسال تمدید شده است،  پذیرفته شدگان باید آثار خود را در قالب لوح فشرده با کیفیت مطلوب تصویر و صدا در تاریخ مذکور به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، و تاریخ برگزاری جشنواره دهه کرامت 1396 است.

عالمه ممبینی گفت:  علاقه مندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را به نشانی استان کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، میدان معلم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال کنند.و  از طریق تلفن 33227110-074 و یا شماره 09177417721 با عالمه ممبینی تماس داشته باشند؛ ضمن اینکه در  سایت های       Kb.shamstoos.ir و Kb.farhang.gov.ir  و  kohgilooye-boyerahmad.theater.ir.قابل مشاهده و اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

 

 

 




نظرات کاربران