در حال بارگذاری ...
رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان گچساران:

تئاتر یک علم است

امیر حسین نوروزی گفت: ٢٨ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتراستانی کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد که از این تعداد ۱۳ مورد به مرحله نهایی راه یافت

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان گچساران:  تئاتر یک علم بوده و هر اجرای تئاتر از اصول و قواعدی که خود وضع کرده پیروی می‌کند

امیر حسین نوروزی گفت: ٢٨ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتراستانی کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد که از این تعداد ۱۳ مورد به مرحله نهایی راه یافت

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد،امیرحسین نوروزی گفت: 28 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال و بعد از ارزیابی‌های صورت گرفته توسط هیات داوران  بازبین جشنواره، آقایان اردشیر کیانی، رضا شریعتی، سید جواد موسوی، امیرحسین نوروزی، ایرج کاظمی جو، 13 اثر به مرحله نهایی را یافت که این تعداد 4 مورد از شهرستان گچساران است .

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان گچساران با اشاره به اینکه تئاتر یک علم بوده و هر اجرای تئاتر از اصول و قواعدی که خود وضع کرده پیروی می‌کند، ادامه داد: انتخاب آثار جشنواره تئاتر استانی بر اساس تشخیص داوران بوده و هیچ گونه مسائل دیگری در این مهم دخیل نبوده است. نوروزی ابراز کرد: به طور حتم در ارزیابی آثار ارسالی به جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد نظرات کارشناسی مستدل بر نظر شخصی ارحجیت داشته و هیچ گونه لیقه شخصی لحاظ نشده است .

نوروزی با بیان اینکه نتیجه داوری نهایی و معرفی برگزیدگان در روز اختتامیه اعلام می‌شود، عنوان کرد: گروه‌های نمایش از شهرستان‌های مختلف استان شامل بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و بهمئی در این جشنواره حضور دارند که امیدواریم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.        

وی با بیان اینکه 13 گروه نمایشی انتخاب شده مرحله اول بازبینی جشنواره تئاتر استانی به اجرای عموم پرداختند، گفت: مراحل داوری این آثار از 25 تا 29 شهریورماه برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: داوران بیست و نهمین جشنواره استانی،  دکتر ناصر آقایی ، حسین رضازاده، وحید لک هستند و اردلان زینی سوق نیز از هنرمندان استان، به عنوان داور منتقد در این جشنواره حضور دارند و همراه هنرمندان هستند. 

وی از برگزاری آئین اختتامیه جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در گچساران خبر داد و افزود: اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه 29شهریور ماه ساعت 10 صبح با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین اهالی فرهنگ و هنر در تالار مهرگان گچساران برگزار می‌شود.

در ادامه گزارش،  صابر محمدی،مسئول انجمن نمایش شهرستان گچساران گفت: «نمایش عبور از باغ سرخ» به نویسندگی و کارگردانی «کرم اله سلیمانی»، «کجا ماندن، جاماندن به نویسندگی رضا گشتاسب و «کارگردانی داود پارسا» ، « فکاهی نامه ی گم شده گان» به نویسندگی عبدالحی شماسی و کارگردانی «اورنگ نارکی» و «سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» به نویسندگی صابر محمدی و «کارگردانی مهرداد علی پور و علی شغیعی نژاد» و «خوابیدن روی سیم های خاردار» به کارگردانی خانم جهانپور از بهمئی و نمایش« دزدی خورشید فراموشی ماه ..»  به کارگردانی «اکبر آئین»،  از روز یکشنبه تا جمعه در گچساران اجرا می‌شوند.




نظرات کاربران