در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه بیست و نهمین جشنواره استانی کهگیلویه و بویراحمد:

هنر نمایش باید مطالبه گر مشکلات جامعه خود باشد

دکتر دهبانی پور گفت: هنر نمایش باید مطالبه گر مشکلات جامعه خود باشدو مسائل مختلف جامعه اولویت است.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویر احمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید از منظر هنر تلاش کنیم که آن چه مطالبه جامعه است را به زبان نمایش بازگو کنیم و در اولویت قرار دادن مسائل مختلف جامعه یک ضرورت است.

  به گزارش تئاترکهگیلویه و بویراحمد، رضا دهبانی‌پور در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد که در گچساران با حضور هیات داوران جشنواره، مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با تقدیر و تشکر از هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کردند، اظهار کرد: ویژگی‌های خوب یک جامعه را باید با برگزاری نمایش و تئاتر به اجرا گذاشت.

وی با بیان اینکه با اجرای تئاتر و نمایش می‌توانیم آسیب‌ها و معضلات جامعه را به گوش مردم و مسوولان برسانیم، بیان کرد: از منظر هنر تلاش کنیم که آن چه مطالبه جامعه است را به زبان نمایش بازگو کنیم.

دکتر دهبانی پور  با بیان اینکه از بین ٢٨ اثر رقابت کننده از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد  ۱۳ اثر به مرحله نیمه نهایی جشنواره  راه یافتند که هیات داوران این آثار را ارزیابی کردند.

وی گفت: از مجموع نمایش‌ها ١٣ اثر به مرحله نیمه نهایی راه یافته است، وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعتبار و منابع اندکی که در اختیار دارد اما در زمینه پرورش هنرمندان خوب توانسته است فعالیت کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه باید تلاش کرد جز بهترین‌ها باشیم، خاطرنشان کرد: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد دارای استعداد، پتانسیل، توانمندی و هوش هنری بالایی هستند.

دهبانی پور گفت: هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد  تاکنون صاحب مقام‌های برتر در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی شده‌اند.

دهبانی پور گفت: در دو سال اخیر اختتامیه جشنواره در سایر شهرهای استان برگزار که امسال نیز به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران برگزار شد.

جشنواره تئاتر استانی از 25 تا 29 شهریور ماه برگزار شد.




مطالب مرتبط

پیام تسلیت

پیام تسلیت عبدالصادق خاک نژاد در پی درگذشت محمدجواد بشارتی
پیام تسلیت

پیام تسلیت عبدالصادق خاک نژاد در پی درگذشت محمدجواد بشارتی

عبدالصادق خاک نژاد معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، درگذشت زنده‌یاد محمدجواد بشارتی، هنرمند پیشکسوت موسیقی و تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفت.

|

اجرای عمومی نمایش «مشق شب» در یاسوج

اجرای عمومی نمایش «مشق شب» در یاسوج

نمایش «مشق شب» توسط هنرمندان تئاتر شهرستان دنا با همکاری انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد، به مدت چهارشب در یاسوج به روی صحنه رفت.

|

نمایش «مشق شب» در سی سخت اجرا شد

نمایش «مشق شب» در سی سخت اجرا شد

نمایش «مشق شب» توسط هنرمندان تئاتر شهرستان دنا با همکاری انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد، به مدت شش شب در سی سخت اجرا می‌شود.

|

نمایش «نسناس» در گچساران روی صحنه رفت

نمایش «نسناس» در گچساران روی صحنه رفت

نمایش «نسناس» نوشته و کارگردانی مسلم نارکی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد از تاریخ 7 آذر تا 14 آذر 1402در پلاتو شهید ماندنی زاده دوگنبدان به روی صحنه رفت.

|

نمایش رادیویی «عصری عصرگاهی عصرآباد»، اثر برتر دومین جشنواره مولانا شد

نمایش رادیویی «عصری عصرگاهی عصرآباد»، اثر برتر دومین جشنواره مولانا شد

نمایش رادیویی «عصری عصرگاهی عصرآباد»، به کارگردانی وحید محمدخانی، از آثار تولید شده انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان برتر و برگزیده دومین جشنواره ملی گویندگی مولانا را کسب کرد.

|

نظرات کاربران