در حال بارگذاری ...

برگزیده بیست و نهمین جشنواره استانی کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره فجر معرفی شد

آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره استانی، چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه ،درشهر دوگنبدان با اعلام نتایج آراء داوران برگزار شد

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه، در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره استان در شهر دوگنبدان ، نتایج آراء داوران اعلام و معرفی شدند.

رئیس انجمن نمایش استان گفت: هیات داوران جشنواره ، پس از ارزیابی 13 اثر نمایشی، که به مدت چهار روز در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران به روی صحنه رفت، نمایش «سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت » به کارگردانی «مهرداد علی پور و علی شفیعی نژاد» را به عنوان نمایش برگزیده به جشنواره تئاتر فجر  معرفی کردند.

اردشیر کیانی گفت: مسئولیت برگزاری جشنواره به عهده ی شورای سیاستگذاری بود و انجمن نمایش استان تنها یک رای داشت.

وی اظهار داشت: نمایش استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت های بالایی برخوردار است و این ظرفیت نیز به اذعان گذشته در سطح ملی نیز مشهود بوده است.

رئیس انجمن نمایش استان اضافه کرد: هیات داوران بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی، متاسفانه این پتانسیل را نادیده گرفته و از مجموع 13 اثر اجرا شده در این جشنواره تنها یک اثر را به فجر معرفی کردند که این مطلب باعث نگرانی جامعه ی تئاتر استان شد.

وی اظهار امیدواری کرد که دبیر جشنواره فجر و کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی، با دیدن فیلم های این آثار در رفع این مشکل بکوشند.

اردشیر کیانی افزود: کار نمایش « سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» به کارگردانی «مهرداد علیپور و علی شفیعی نژاد» به حق شایستگی حضور در فجر را دارد همانگونه که حداقل سه نمایش دیگر نیز دارای ظرفیت حضور در فجر داشتند.

وی در ادامه گفت: تیم داوری نتایج  خود را به شرح ذیل اعلام کردند:

1- بخش گرافیکی و تبلیغاتی، جایزه ویژه این بخش به طراح بروشور نمایش«سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت » خانم،«غزل دژدار» تقدیم شد.

از طراح بروشور نمایش، «کنار ستاره ها برمیگردم» « سعید صدری سوق»مورد تقدیر قرار گرفت.

2-  طراحی نور، از «محمد صالح کرمی» طراح نور نمایش«عبور از باغ سرخ» و«علی شفیعی نژاد» طراح نور نمایش« سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت » مشترکا تقدیر شد.

و جایزه ویژه،  به طراح نورنمایش «کجا ماندن، جا ماندن» « راضیه فصیح» تقدیم شد.

3- طراحی صحنه، از طراحان صحنه ی  نمایش های، «جان گرفتن دوباره سایه ها» « رویا شجاعت» و «وحید شفیعی اصل» برای نمایش« ماجراهای آقای چرچیل به همراه مقادیری ناخنک از اینجا و آنجا »  تقدیر شد.

و جایزه ویژه، به طراح  صحنه ی نمایش«سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت»  «صابر محمدی» تقدیم شد.

4-  تهیه و ساخت موسیقی، از  طراح موسیقی نمایش «کنار ستاره ها برمیگردم» «عرفان کاظمی جو» تقدیر شد .

 جایزه ویژه به  طراح گروه موسیقی نمایش«سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» به سرپرستی «مهرداد علیپور» تقدیم شد.

5- طراحی لباس،از طراح لباس « اسب های طاعون» « ناهید کاووسی» تقدیر شد

و جایزه ویژه به «بهناز مندنی زاده» طراح لباس نمایش« سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» تقدیم شد.

6- بازیگری آقا، از بازیگران« رضا علیپور » نمایش «کجا ماندن ، جا ماندن» و «محمد رفیعی» نمایش«تمرگیدن سر جا» تقدیر شد.

رتبه نخست بازیگری مرد، به « مهرداد علیپور» نمایش « سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» اهدا شد.

رتبه دوم بازیگری مرد، به طور مشترک، به محمود خرم آزادی، بازیگر نمایش « ماجراهای آقای چرچیل به همراه مقادیری ناخنک از اینجا و آنجا » و «اکبر آیین» بازیگر نمایش های « دزدی خورشید ، فراموشی ماه» و « سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» اهدا شد.

رتبه سوم بازیگری مرد،به طور مشترک، به «مصطفی لاهوتی نژاد» بازیگر نمایش« ماجراهای آقای چرچیل به همراه مقادیری ناخنک از اینجا و آنجا » و « محسن جلالی»  بازیگر نمایش «عبور از باغ سرخ» اهدا شد.

7-  بازیگری خانم ، ازبازیگران دو نمایش«فکاهی نامه گمشدگان» خانم «زهرا موسوی» و نمایش « کجا ماندن، جا ماندن» خانم« شکوفه عاشوری» تقدیر شد.

جایزه نخست بازیگری زن به  نمایش «سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» خانم «مینا پناهپوری» اهدا شد.

بازیگری دوم زن به طور مشترک به خانم ها«بهناز مندنی زاده» و «ریحانه بارانی» نمایش «سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت»اهدا شد.

بازیگری سوم زن به «سیده صدیقه حسینی» نمایش« اسب های طاعون» اهدا شد.

8- کارگردانی از « داود پارسا» کارگردان نمایش« کجا ماندن، جا ماندن» تقدیر شد

 مقام نخست کارگردانی به «مهرداد علیپور و علی شفیعی نژاد» کارگردانان نمایش« سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت»تقدیم شد.

رتبه دوم کارگردانی به «آیت کاظمی» با نمایش« کابوس های اسبی که آزار گرفته بود» اهدا شد.

رتبه سوم کارگردانی به «کرم اله سلیمانی» با نمایش « عبور از باغ سرخ» اهدا شد.

9- نمایش نامه نویسی ، مقام اول نمایشنامه نویسی به«صابر محمدی» نویسنده  نمایش« سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» تقدیم شد.

رتبه دوم نمایش نامه نویسی به« رضا گشتاسب» نویسنده نمایش« کابوس های اسبی که آزار گرفته بود» اهدا شد.

رتبه سوم نمایش نامه نویسی به «کرم اله سلیمانی» نویسنده نمایش «عبور از باغ سرخ»اهدا شد.

اردشیر کیانی گفت: داوران این دوره از بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی، دکتر ناصر آقایی ، مسعود رضازاده فر و وحید لک بودند..

 




نظرات کاربران