در حال بارگذاری ...
رضا رفیعی:

تئاتر آئینی بهترین راه توسعه نمایش در کهگیلویه و بویراحمد است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انجمن هنرهای نمایشی استان به صورت مشارکتی با نهادهای دیگر برنامه‌های مناسبتی تئاتر اجرا می‌کند تا کمکی به هنرمندان تئاتر شود.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، رضا رفیعی با اشاره به امکانات زیرساختی در شهرهای استان، با بیان اینکه از بابت سالن دچار مشکل نیستیم اما مساله اصلی تجهیزات و امکانات سالن‌هاست گفت: دو پلاتو در گچساران و دو سالن در دهدشت داریم و در یاسوج هم علاوه بر پلاتویی که تحت نظر انجمن هنرهای نمایشی است، پلاتوی دیگری هم داریم که مالکیتش مشخص نیست.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۴ گروه ثبت شده تئاتری در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ گروه دیگر هم در کهگیلویه و بویراحمد در مرحله ثبت قرار دارند اما تعداد هنرمندان تئاتر استان بیشتر از این هستند؛ از مجموع ۷۰۰ هنرمند شناخته شده هنرهای نمایشی (تئاتر و تعزیه) ۲۰۰ نفر به صورت مستمر فعال هستند.

وی یکی از مشکلاتی که سر راه اجراهای عمومی در این استان قرار دارد را بلاتکلیفی انجمن هنرهای نمایشی خواند و گفت: متاسفانه انجمن با شرایط مالی ناپایدارش نمی‌تواند به هیچ هنرمندی برای حمایت قولی دهد. چون هیچ بودجه خاصی به ما تعلق نمی‌گیرد. بخش عمده بودجه مقرر شده سالانه هم معمولا صرف برگزاری جشنواره تئاتر استانی می‌شود و چیزی برای حمایت از اجراهای عمومی باقی نمی‌ماند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انجمن هنرهای نمایشی استان به صورت مشارکتی با نهادهای دیگر برنامه‌های مناسبتی تئاتر اجرا می‌کند تا کمکی به هنرمندان تئاتر شود.

رفیعی با بیان اینکه اولین راه توسعه تئاتر در این استان، رفتن به سوی تئاتر آئینی است گفت: در شهری مثل یاسوج، مردم به مسائل آئینی بسیار اهمیت می‌دهند و اگر تولید تئاترمان به سمت آئین برود خود به خود مخاطب هم بیشتر می‌شود. به‌طور کلی اگر به زبان خود مردم آثاری را تولید کنیم مردم با تئاتر نزدیک‌تر می‌شوند.

 رئیس انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح توسعه تئاتر کهگیلویه و بویراحمد را بر اساس تئاتر آئینی و شاهنامه در انجمن هنرهای نمایشی مدنظر دارند، گفت: دستورالعمل شورای سیاست‌گذاری تئاتر استان ما کار روی طرحی به نام مخاطب‌شناسی و آشتی مردم با تئاتر است و به همه هنرمندان در این زمینه فراخوان داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم حداقل ۴تا ۵ گروه فعال تئاتری دیگر را هم ثبت کنیم تا تعداد گروه‌هایمان به ۹ عدد برسدو  با برگزاری خوب و کیفی جشنواره تئاتر استانی، آثار قابل قبولی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کنیم و بتوانیم به جایی برسیم که مردم را با سالن تئاتر آشتی دهیم.

 




مطالب مرتبط

انجمن هنرهای نمایشی خبرداد

اجرای نمایش خیابانی «معرکه» در لنده
انجمن هنرهای نمایشی خبرداد

اجرای نمایش خیابانی «معرکه» در لنده

نمایش «معرکه» تولید تئاتر بچه های مسجد توسط هنرمندان گروه تئاتر آسمان به کارگردانی یاسر خالقی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان در مساجد، مدارس و میادین شهر لنده، روستاهای ایدنک، سرآسیاب و مال ملا به روی صحنه رفت.

|

برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد با معرفی نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد و در بخش صحنه‌ای دو نمایش «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده بود» به کارگردانی داود پارسا و «نسناس» به کارگردانی مسلم نارکی از گچساران را و بخش ...

|

نظرات کاربران