در حال بارگذاری ...
در دیدار نوروزی هنرمندان انجمن نمایش استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

با تاکید بر بومی‌گرایی هنر نفیس استان معرفی می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم بومی گرایی در هنر و خلق آثار فاخر هنری تاکید کرد و گفت: هنر نفیس استان باید معرفی شود.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد احمدی امروز در دیدار عیدانه اعضای انجمن نمایش استان با تبریک سال نو، اظهار داشت: توجه ویژه به هنر فاخر بومی توسط هنرمندان در اجراهای تئاتر برای معرفی این هنر، توجه به اندیشه بزرگ و هنری مردم استان است.

استاندارکهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تئاتر کهن ترین هنر جهان است، عنوان کرد: تئاتر یک هنر زنده است و پویایی جهان هنر را بر دوش می کشد.

وی تصریح کرد: باید توجه شود که این هنر با ارزش ایرانی و اسلامی همراه شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

احمدی بیان کرد: استفاده از هنر موجب ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتر فعالیت های اجتماعی می شود‌.

وی با تاکید براینکه با زبان هنر می توان تاب آوری بهتر جامعه در برابر آسیب های اجتماعی را شاهد بود، گفت: ورود هنر برای خنثی سازی آسیب های اجتماعی وظیفه یک هنرمند مردمی است.

رضا رفیعی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان نیز در این دیدار اظهار داشت: سال گذشته این انجمن با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به برگزاری جشنواره ملی امام رضا (ع)، جشنواره تئاتر استان و جشنواره تئاتر علوم قرآنی و خیابانی شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۱۷ گروه نمایشی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در سال ۹۸ شاهد اجرای برنامه های فاخر هنری در استان خواهیم بود.

همچنین سید جواد موسوی از اهالی پیشکسوت تئاتر استان در این دیدار به نمایندگی از جامعه هنری استان از زحمات استاندار و مدیران ستاد بحران برای مدیریت سیل اخیر در استان تقدیر و تشکر کرد.




نظرات کاربران