در حال بارگذاری ...
رضا گشتاسب معاون فرهنگی حوزه هنری استان عنوان کرد؛

نمایش خیابانی "زَرو" در دیشموک به روی صحنه رفت

نمایش "زَرو" به نویسندگی و کارگردانی بهنام خانبازی کاری از گروه تئاتر آریانا از نهم تا یازدهم مردادماه ۱۳۹۸ در میدان شهر دیشموک و مسجد روستای درغَک به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، رضا گشتاسب معاون فرهنگی حوزه هنری استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: در راستای سیاست‌های حوزه هنری و فرهنگ‌سازی در رد خودکشی و معضلات اجتماعی در مناطق غیر برخوردار استان از هنرمندان تئاتر استان دعوت کردیم که این بار به مناطق محروم استان رفته و اجرای نمایش بپردازند.

بهنام خانبازی خلاصه نمایش را چنین عنوان کرد: زَرو در حقیقت سرنوشت تمام زنان محکوم این سرزمین است که جایی برای ماندن احساس نمی‌کنند.

خانبازی در ادامه گفت: نمایش زرو درواقع به اتفاقات بعد از خودکشی زرو می‌پردازد و ویرانی که دامن خانواده را می‌گیرد.

این کارگردان جوان افزود: ما تلاش کردیم که جهل و ناآگاهی ناشی از نگاه ابزاری به زن را در این داستان از بین ببریم ودر پایان هم رضایت مردم این مسئله را تأیید می‌کرد.

خانبازی از ارتباط مردم با قصه و درگیری‌های ذهنی پیش‌آمده گفت: در میانه‌های نمایش یک مردی بلند شد آمد وسط صحنه و به مرد قصه ما گفت "کُو سَر زینَتَه بِبُر کُو دور بِکُش. مَل ایچِنُو مِن ریت گَپ نَزَنِن.." برگردان به فارسی: " پسر سر زنت را بِبُر و دخترت را هم بِکُش نگذار تو روت وایسن" همه می‌گفتند آره  و برایش کف زدند..

و اما در پایان نتیجه این شد: که همان شخص بعد از اتمام نمایش با صدای بلند حرفش را پس گرفت و گفت باید این رویه عوض شود و به زن اهمیت داد و اجازه داد در مسائل زندگی سهیم بود. و جا دارد از آقای حیات لایقی بابت همکاری و هماهنگی لازم تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، در این نمایش، آرزو عدالت منش، شیما شاکری، کیان کیوان، بهفر شجاعی بازی می‌کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران