در حال بارگذاری ...
دلنوشته های هنرمندان تئاتر به مناسبت روز جهانی تئاتر

تئاتر لبخند است تئاتر اندیشه زندگی است

به بهانه ارج نهادن به روز جهانی تئاتر که در این روز به واسطه "کروناویروس" مجبور شدیم تئاتر جمعی را تعطیل کنیم و به دنیای مجازی رو آوریم و من هم برآن شدم تا به این بهانه احوالی از هنرمندان در قرنطینه بپرسم و دلنوشته هاشون را جمع آوری کنم

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد: درود بر تمامی اجتماع های کوچک و بزرگ انسانی،درود بر خانواده تئاتر که یکی از بزرگترین و موثرترین کلونی های دغدغه مند انسانی در جهان است.
روز شما  هنرمندان عرصه هنر های نمایشی روزی است ، که به غیر از خود،دغدغه مردمان سرزمین خود را نیز در بر گیرد.
پس در واقع هر روز ،روز شما عزیزان است و یک روز (هفت فروردین مصادف با 27مارچ)نیز، دلباختگان ، علاقه مندان و دوستا رانتان به یاد شمایانند.
هر روزتان روز های پر رونق و جشن تان پر از مهر...
نوروز 99 / ارادت بسیار "وحید لک"  مدیر فرهنگی و فعال عرصه هنر های نمایشی و ارتباطات

تئاتر؛ دل بینای نخبگان دردمند است، خودِ دردمند است دوای درد. "سید مجید پرهیز"

تئاتر تبسم فریادهای در درون خفته هنرمندان است و رقص کلام در صحنه زیبای زندگی "سید جواد موسوی"

یک سال نداری، انتقاد، اعتراض، سخت کوشی، تلاش را پشت سر می گذاریم تا در روز تئاتر، همگی باهم بزرگی تئاتر را فریاد بزنیم. "اردوان زینی سوق"

تئاتر با این کخ نانی به من نداد اما همه ی من است، جان من است. امنیت من است. هوا را از من بگیر اما تئاتر را نه "اکبرآئین"

روز جهانی تئاتر یادروز عظیم ترین رویداد انسانی و هنری جهان است "نوید جعفری شیراز"

ما یاد گرفتیم که صحنه مقدس است، دم و بازدم  به هنگام بازی  برایمان شکر بی نهایت بود. ما یاد گرفتیم که هنرمان‌خدمت به خلق باشد. برای مردمان بی هیچ خط و خطوطی بازیمان را به تماشا بگذاریم، حال این روزها صحنه و خیابان بازی خالیست، دلمان گرفته است، احساس تنهایی می کنیم "سعید خیراللهی"

تلخه که  روز جهانی تئاتر ، دنیا در قرنطینه کروناست . امیدوارم به زودی شاهد حضور تماشاگران و بازی هنرمندان ، در خالی صندلی ها و صحنه خاموش تماشاخانه ها باشیم . "فرزاد زیدی نژاد _ انجمن‌هنرهای نمایشی استان لرستان"

روز جهانی تاتر مصادف با مرگ جهانیان را تسلیت میگویم... "مسعود شریف"

روز جهانی تئاتر، روز میعاد یک خانواده به عظمت کل جهان است. "سید حمید جوکار"

هفتم فروردین ۱۳۹۹، روز ملی هنرهای نمایشی در ایران مطابق با روز جهانی تئاتر بر اهالی نمایش، نمایش‌سازان و نمایش‌بینان خجسته باد. "امین حسنوند لرستان"

تئاتر یعنی احترام به مخاطب و زنده به نفس مخاطب. "ملیحه سلیمانی شهرکرد"

تئاتر همه ی داشته های کوچک من و نداشته های بزرگ من است

تئاتر با این ویژگی تقارن و تناسب بسیاری با آرزوهای من دارد

برای دست نیافتنی ترین آرزوی خودم روزگاران بهتری دارم روز جهانی تئاتر مبارکمان "مهرداد علی پور"

تئاتر تنها یک هنر نیست ، بلکه یک راه تازه است برای بهتر زندگی کردن "اسماعیل سعیدیان ممسنی"

اگر باز هم به دنیا بیایم بازیگر تاتر می شوم "مصطفی لاهوتی نژاد"

27مارس روز جهانی تئاتر بر اهالی صحنه مبارک و ما همچنان در این روزهای قرنطینه امبدواریم که حال تئاتر روزی بهتر شود. "ندا قربانیان البرز"

روز جهانی شدن تئاتر روزی که همه ی هنرمندان  ما میشوند وروز زایش هنر وابستن های دوباره است و از میان بهترینهای این دو یکی بنام تلخ و دیگری شیرین نام گذاری میشودومادرش هزاران ایده درجسمشان رابه آنها  هدیه می دهد تراژدی این بازی زمانیست که کسی معنی واقعی تئاتر را نداند ویا آن رابه بازی بگیرد پس اینجاست برام زیبای عشق به هنر وزایشش در روزجهانی و ملی شدنش مبارک باد "فاطمه داوید شهرستان ممسنی"

تئاتر مجموعه ای از موانع غیر قابل عبور در جاده فاجعه قریب الوقوع است. "یعقوب محمودی بیرجند"

تئاتر اتفاقیست کـه در لحظه شکل می گیرد، مثل صبحی بهاریست کـه با تغییر فصل فراموش میشود. شاید بـه همین دلیل نمایشنامه ای کـه بارها و بارها اجرا شده اسـت و همه ی زیر و بم ان را می دانند باز هیجانی برای دیدن اجرای جدید ان وجوددارد. نقل قولی ناکامل از شکسپیر بزرگ : “دار دنیا ؛ بـه سان صحنه تئاتر اسـت “ روز جهانی تئاتر مبارک "فرشادداوودیان"

تئاتر عینِ زندگیست، کارگردانی و بازیگری ،تمرین و تمرین تا در اجرا مقابل چشمان جامعه بهترین بازی را داشته باشی. "ناصر پورمحمدی"

تئاتر از مردم و در مردم و برای مردم واسه بهتر زیستن چون راه های تئاتر برعکس کشور تماما بزرگراه ان....روز جهانی تئاتر مبارک"افضل محمدی"

ودر این میان تئاتر ماوای زیبایی است برای آنان که زیبایی را با روح و روان خویش به نظاره می نشیند،زیرا تئاتر این انسانی ترین وشریفترین هنر، جایگاهی بس عظیم دارد به بلندای تاریخ بشریت پس به پاسداشتش می نشینیم و دل خوش می داریم برای آینده ای درخشان و شور آفرین در تئاتر ایران زمین."اورنگ نارکی"

از این که  هرشب با عشق  به تئاتر روزانه خودم فکر میکنم تا هنررقصیدن  زندگی را  یاد بگیرم خرسندم / روز جهانی تئاتر مبارک باد "پویا انصاری"

این صحنه از نمایشنامه زندگی را در خانه بازی می کنیم، در خانه می مانیم و امید و نشاط را به مخاطب هدیه می دهیم.

روز هنر های نمایشی بر تمامی هنرمندان این عرصه مبارک باد. "میلاد شمالی ایلام"

تمام دنیا یک صحنه تئاتر است "ویلیام شکسپیر" این روز مقدس را به تمامی کسانی که عریان بودن صحنه را در دالان های مزخرف و ترسناک ذهنشان تجربه کرده اند تبریک عرض میکنم  "صادق نبی زاده"

تئاترِ اینک روزِ جهان،تماشای نمایشِ نبردِ سربازانِ سفید پوشی است که برای زنده ماندنِ نسل ها زجرها به جان و تن ِ خویش می خرند،،،،روزِ جهانی تئاتر به نامِ تمامِ آدمهایی است که سالها برایشان دلقک می شدیم،امید می ساختیم،سیاه می شدیم،بزک می کردیم و این گاه برای سلامتی شان نیز.... روز جهانی تیاتر مبارک "سید صالح زینی پور"

تئاتر، آینه ی تاریخ و امروز ماست، تئاتر یعنی روح زندگی.. روز جهانی تئاتر مبارک "بهرامی تبار  روابط عمومی و مسئول درگاه  استان کرمانشاه"

روز جهانی تیاتر روز نمادین قدمت  فرهنگ شهرنشینی است. "حمزه نام آور"

تئاتر، یک ضرورت اسـت.چیزی شبیه بـه نان. «پیتر شومان» / روز جهانی تاتر را به تمامی دوستانی ک در صحنه زندگی ،عشق را بازی میکنندتبریک میگویم. "کلثوم باباملکی"

"تئاتر واقعی ترین دروغ از حقیقت زندگی است، عرصه فلسفیدن و جدال هست و نیست انسان."

روز جهانی تئاتر را به همه ی مولدان و مقلدان و مخاطبان این عرصه تبریک میگم.

"شهرام پورعسکر سرپرست گروه "دیگر" از آبادان"

حکایت ماندگار زندگی بر صحنه

روز جهانی تیاتر یا ماندگاری زندگی بر صحنه تیاتر "سید قربانعلی موسوی"

تئاتر  غذای روح من است ،تئاتر رستاخیز جسم و روح من است چرا که با یک بار زنده بودن ،می توان زندگی های متفاوتی را تجربه کرد "طیبه ربانی"

تاتر دوباره فرزندانت را دراغوش گیر برلبهایشان بوسه ای داغ بزن وبر سرشان دست نوازش بکش "رویا زیرک قشقایی"

تئاتر دنیایی واقعی در دنیایی خیالی که فرا تر از زندگیست نه تنها برای بازیگر بلکه همه ی انسانهایی که به نحوی با آن ارتباط دارند. روز تئاتر مبارک به امید ایرانی بهتر "مجتبی برزی"

جوانه های صحنه های تاتر در روزجهانی تاتر شکوفا تر میشود "سید صمد رضایی"

تئاتر خود زندگی‌ست و شاید جدی تر از آنچه ما نامش را زندگی گذاشته ایم. روز جهانی تئاتر به همه ی اهالی تئاتر خصوصا دوستان خوبم در استان مبارک "رسول سنایی"

نمایش شیوه و نحوه نمادگرایانه ای که هنرمند با توسل به آن می کوشد تا چند و چون رمز و راز انسان در جهان را توصیف و تفسیر کند. هوبرت موسیریلو "امیر پالش"    

 در این روز که به نام روز جهانی تئاتر نامیده شده بچهای تئاتر پا بر صحنه دیگری گذاشتند ،برای اگاهی و سلامت روان و جسم مردمشان اعطلاع رسانی میکنند ."مجید جمالی"

میگن تئاتر شبیه زندگیست ولی من تمام زندگیم تئاتراست "رضا وفانیا"

پیتر شومان: تئاتر یک ضرورت است، چیزی شبیه نان.روز جهانی تئاتر زمانی بسیار کوتاه است برای گرامی داشت هنر بسیار بزرگ، فاخر و جهان شمول که همه ی هنرها را در دل خود جا داده. دیدگاه من این است که صحنه ی تئاتر بهشت زمین است. مادامی که بر صحنه ی تئاتر هستیم از تمام غم ها و بدی ها فارغ و غرق تمام خوشی ها و لذت ها هستیم.این روز را به همه ی آنانکه عاشقانه وابسته و دلبسته صحنه هستند تبریک می گویم."محمود خرم آزادی"

تئاتر، غنیمت با مردم بودن است و آرزومندم این آرمان در روزگاری که به ناخوشایندی شنونده‌ی خشم‌ها و خشونت‌ها در گوشه‌گوشه‌ی جهان هستیم، یادآور ارجمندی انسان و انسانیت باشد. بیست و هفتم مارس روز جهانی تئاتر بر تمامی دوستان رنج کشیده ی واقعی تئاتر خجسته باد. "ثارالله آذریتون"

روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر های‌ نمایشی مبارک!

تئاتر بـه طرز بی پایانی مجذوب کننده اسـت چرا کـه بسیار اتفاقی اسـت. تئاتر بسیار شبیه زندگی اسـت.

آرتور میلر «نویسنده، نمایش نامه نویس و مقاله نویس»

تئاتر برای قلب انسان وانسان برای بودن تئاتر"رامین حامدی راد"

تئاتر مقدس است وآگاهی بخش. تئاتر،وسیله ای است برا ی خویشتن نگری ودرون بینی ،برای پیوند دادن مخاطب با اجتماع و برا ی روشن کردن رابطه ی آگاهی بخش با خدا.همان طور که آشیل در نمایش پرومته در زنحیر وقتی آتش از میان خدایان زمان به دست انسان می رسد رابطه آگاهی انسان نسبت به خدا را صدا می زند. "عباسعلی روشنک"

ئاتر یعنی: نمایش بخشهایی ازواقعیات تلخ وشیرین زندگی روزمره انسان  که درشرایط عادی جلب توجه نمی کنند "جوادچمنی"

تئاتریک زندگیست که هیچ کاتی درآن نیست "زهرا محمدزاده"

تئاتربه طرزبی پایانی مجذوب کننده است چراکه بسیاراتفاقی است تئاتربسیارشبیه زندگی است ...."رضا عسکری"

"سیده شیما رضوی" تجربه زندگی دیگر فقط در یک کلمه است" تئاتر"..

تئاتر همان زندگیست،بازی زندگی یکی ست،لیکن هربار بازیگران جدیدی آن را بازی می کنند.

روز جهانی تئاتر را به تمامی دوستانی که در صحنه زندگی،عشق را بازی می کنند،تبریک می گویم. با سپاس فراوان "شیدا رضوی"

بهم گفت تئـــاتر عشق نمی خواهد، عاشق میخواهد. پس باش تا باشد. ومن شنیدم و هستم... "حبیب ناصری"

زیباترین رنگها در تابلوی صحنه اول ؛ دوستی انسان ،روز جهانی تئاتر مبارک "داریوش ثمر"

تئاتر تارپوده علم و آگاهی و نقطه زیبای دانش بشریته که روی عبادگاه صحنه جان و دل میبخشه به تماشاگران "کامران پورناجی"

زمان می آید و میرود با تمام خوشی ها و ناملایمتی هایش. تئاتر در طول هزاران سال ققنوس وار از خاکستر خود زاده میشود و هر بار شگفت انگیز و پر از زیبایی ؛  امسال نیز با تمام آنچه که در جهان رخ داده است روز جهانی تئاتر سر می رسد با تمام وجود در این روز برای جهان صلح و  دوستی و زیبایی را آرزوی میکنم "علی فتوحی تبریز"

این تئاتر است که به ما یادآور میشود باید فراتر از معنی ها و کلمات رفت و به تعالی روح رسید/ روز جهانی تئاتر مبارک "شقایق معنوی"

تئاتر آئینه است، انعکاس زندگی "یاسر خالقی"

تاتر جاودانه هنری است که هیچ گاه از درخشش کم نمیشود. "مسلم نارکی"

در میان هنرها، تئاتر جایگاهی ویژه دارد. آن که شاهکاری می آفریند، آن که آن را بازی می کند، گویی زندگی را بازی کرده و به تصویر می کشد و تماشاگر با برقراری ارتباط با آنها، خود را باز می یابد و روحش را آرام کرده و نیروی مجدد برای بازی زندگی کسب می کند."مهدی فضلی"

هوا گرگ و میش بود و صدای جیک جیک دوپرنده و بچه هایش بر درختی به گوشم می رسید  ...
هوا تاریک تر شد و سیاهی  بزرگی آمد، با بالاهی بزرگ ،
یکی را  با چنگالهایش گرفت و در دل شب مهتابی گم شد ...
نمیدانستم سنگ بردارم به کدام پرت کنم ... به آنکه صید شدن را پذیرفت یا به آن که صید کرد تا به بچه هایش غذایی بدهد ... 
آن شب یک نمایش تراژدی دیدم ....
و
یاد گرفتم نه صید کنم
 نه صید شوم 
آیا واقعا می شود ...
 نمیدانم ... 
روز جهانی تئاتر بر تمامی مردم شاد باش باشد"محمدصالح کرمی"

روز جهانی تئاتر فرصتی است برای بزرگداشت این هنروگونه های بی شمارش.تاتر نوعی تفریح والهام است که میتواند میان فرهنگها ومردم مختلفی که در سراسر جهان زندگی میکنند پل ارتباطی برقرار کند. اما تئاترحتی بیش ازاین است چراکه میتواند فرصت هایی را برای آموزش واطلاع رسانی نیز فراهم آورد."محمدخالقی"

تهیه و تنظیم: میر رضا رفیعی 26 مارس 2020




نظرات کاربران