در حال بارگذاری ...
از سوی هیئت داوران

برگزیدگان جشنواره مجازی استندآپ کمدی اعلام شد

در آیین بررسی آثار رسیده به جشنواره مجازی "استندآپ کمدی" هیئت داوران در ابتدا از حضور و ارائه آثار توسط هنرمندان پیشکسوت استان کهگیلویه و بویراحمد و هنرمندان عزیز و بزرگواری که از استانهای خوزستان، یزد و ایلام اثر ارائه نموند تقدیر نموده و باتوجه به اینکه جشنواره به صورت استانی اقدام به ارزیابی آثار دریافتی از دبیرخانه جشنواره نموده اند؛ به شرح ذیل آرای خود را اعلام می نمایند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کهگیلویه و  بویراحمد، با رای هیات داوران برگزیدگان جشنواره مجازی استندآپ کمدی اعلام شدند.

پیشکسوتان

با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقایان مسعود نیک پی، افضل محمدی، فردین یزدانی و حسین هنردوست تقدیر به عمل می آید.

کودک و نوجوان

برگزیدگان

1-  لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی تقدیم می شود به اشکان شجریان از کهگیلویه.

2-  لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی تقدیم می شود به روژان صفویان از گچساران.

3- لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی تقدیم می شود مشترکا به یاسین رفیعی از کهگیلویه و مرصانا نصیری از یاسوج.

 بخش بزرگسالان

 برگزیدگان

1- لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی تقدیم می شود به زهرا رضایی فرد از گچساران.

2-  لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی تقدیم می شود به پدرام مصفا از کهگیلویه و امیر فروتن از گچساران.

3- لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی مشترکا تقدیم می شود به محمد پورفریحی از گچساران و محمد فتحی از یاسوج.

 در پایان هیئت داوران   متشکل از امیرحسین نوروزی، رضا گشتاسب و رضا رفیعی بیانیه ای با رویکرد  #آموزش- آگاهی- آرامش  به شرح زیر اعلام کردند:

بیانیه هیئت داوران جشنواره مجازی "استندآپ کمدی"

هنرمندان نمایش سراسر کشور در روزهایی که کرونا جنگ جهان گستری را آغاز کرده، صحنه را به قرنطینه های خانگی تبدیل کرده اند و میزانسن را به ابعاد خانه و خانواده گسترانیده اند. نمایش ها و اجراهایی که به مدد رسانه های واسطه امکان به اشتراک گذاری را پیدا کرده اند، در کنار سرگرم کنندگی و التذاذ آفرینی از این طریق دست به آموزش زده اند، رویکرد پروپاگاندا و تبلیغی خود را انجام می دهند و اندیشه آفرینی می کنند. بدین طریق سویه های کارکرد اجتماعی خود را در مواجه با مخاطب در بستری از ناممکن ها ممکن کرده اند. التذاذ آفریدند و روحیه بخشیدند. هیات داوران جشنواره ی استندآپ کمدی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و تقدیر از انجمن هنرهای نمایشی استان به سبب تلاش و اهتمام ویژه برای برگزاری این جشنواره، مراتب سپاسگزاری خود را از تمام هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره به جا می آورد. آثار در خور و شایسته ای به این جشنواره رسیده که کار داوری را برای ما با مشکل مواجه کرده. این مشکل به سبب فاصله ی نزدیک آثار به همدیگر می باشد. اما باید ضعف ها و ایرادها را برای تولیدات شایسته تر در آینده عنوان کرد.به نظر می رسد در برخی آثار، شیوه ی استندآپ کمدی را در تولید با شناخت کمتری انجام داده اند و از این طریق این آثار در این دسته طبقه بندی نشده و از مسیر داوری خارج گردیده اند. فرصت اندک بیان گری از طریق استندآپ کمدی در این جشنواره می طلبید که با در نظر گرفتن اقتصاد کلمه با گزین گویی راه استعاره و کنایه را در پیش می‌گرفتید. از سوی دیگر برای بیان این گفتگوی مشترک که بین تولید کننده و مخاطب اتفاق می افتاد نیاز بود که رفتاری صادقانه تر در بازی گری در پیش گرفته می شد. بازی ها گاهی عامل اصلی تولید نوفه و پارازیت بر سر راه برقراری ارتباط بود. برخی از شوخی های استفاده شده در آثار نیز در این روزها به زبان و  انحای مختلف شنیده شده بود و دیده شده بود. انتظار می رود هنرمند از پس تمام کلیشه و کهنگی ها راه اندیشه ورزانه ی تازه بودن را در پیش بگیرد. روی زبان وسواس به خرج بدهد و درهای بسته ی فهمیدن و لذت را جستجو کند تا لذت کشف ناشناخته ها برای مخاطب ممکن شود. در پایان یادآور می شویم که هیات داوران این جشنواره ضمن دقت و وسواس نظر در مورد تمام آثار، بر روی هر اثر به بحث و گفتگوی مجزا و یگانه پرداخته و آراء خود را با مقایسه ی این آثار با همدیگر جمع بندی نموده است.‌ این آرا سلیقه ای است اما برآمده از سلیقه ای فنی و تخصصی می‌باشد که زیبایی شناسی و معناشناختی را هر لحظه در نظر داشته است. برای شما در آینده ی نزدیک بهترین ها را آرزو داریم.




نظرات کاربران