در حال بارگذاری ...
گامی تازه به سوی اتفاقات خوب برای بچه‌های هنرمند استان

افتتاح انجمن هنرهای نمایشی در کانون استان کهگیلویه و بویراحمد

آیین افتتاحیه انجمن هنرهای نمایشی به صورت آنلاین با حضور مسوولان استانی و کشوری کانون برگزار شد.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، در تاریخ ٢١ اردیبهشت، انجمن هنرهای نمایشی در این استان  آغاز به کار کرد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست مجازی افتتاح انجمن هنرهای نمایشی را در  کانون این استان را محیطی برای شناسایی، رشد و پرورش کودکان و نوجوانان علاقمند به این هنر دانست.

«کبری اخلاقی نیا» افزود:شناسایی استعداد و توانمندی‌های اعضا در زمینه هنرهای نمایشی، ایجاد امکان فعالیت‌های مشارکتی و فراهم کردن فرصت برای تمرین مهارت‌های زندگی برای کودکان و نوجوانان، ایجاد زمینه پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های نمایشی در مراکز فرهنگی و هنری کانون را از جمله اهداف راه اندازی این انجمن استانی دانست.

مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون در این افتتاح گفت: تولد هر انجمن مانند روشن کردن یک چراغ در کانون است و امیدواریم چراغی که امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد روشن شده است بتواند آسمان این استان را روشن و روشن تر کند و روز به روز شاهد شکوفایی استعدادهای نوجوانان این سرزمین در حوزه هنرهای نمایشی  باشیم.

انیسه موسویان به پیشینه هنرهای نمایشی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: جشنواره نمایش عروسکی هفدهم در سال ۹۵ و هجدهم را در سال ۹۸ را مقایسه کردم. حضور فعال و چشمگیر اعضا در سال ۹۸ بسیار امیدوار کننده بود و آمار نیز رشد بسیار خوبی را در مقایسه با جشنواره هفدهم نشان می داد.

مدیرکل مرکز تولید تئاترسینمایی کانون نیز در این افتتاح آنلاین گفت: تئاتر پتانسیل بسیار بالایی برای جذب، تخلیه انرژی مخاطب دارد و تئاتر تجربه زندگی است.

امیر مشهدی عباس اظهار داشت: نوجوان ها در این فضا انرژی بسیار بالایی دارند علاقمندند و انجمن ها می توانند سمت و سوی مناسبی برای انجمن ها باشند.

وی به ساختار انجمن های هنرهای نمایشی اشاره کرد و افزود: تشکلی از نیروهای متخصص و غیر متخصص که آماتور هستند و در کنار متخصصان کسب تجربه می کنند و انتقال تجربه باعث می شود که سرعت نیروهای آماتور در یادگیری و اتفاق های نمایشی بیشتر شود.

 ««کبری اخلاقی نیا» مدیرکل کانون استان، «انیسه موسویان» مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون،  «امیر مشهدی عباس» مدیر کل مرکز تولید تئاتر و امور سینمایی کانون،  «وحید خسروی» کارشناس هنرهای نمایشی کانون،  «فاطمه میر محمد صادقی» کارشناس هنرهای نمایشی کانون، «علیرضا آقایی» کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی استان ایلام و فعال هنر های نمایشی در سطح ملی و بین المللی«نوشین فرهادی فعال هنرهای نمایشی از استان چهار محال و بختیاری (ناظر جشنواره هنر های نمایشی استان)«شریف اسلامی» مدیر حوزه هنری استان،  «رضا رفیعی» رئیس انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،  «رضا گشتاسب» معاونت فرهنگی حوزه هنری استان و جمعی از مربیان و اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری  مهمانان این افتتاح آنلاین بودند.




نظرات کاربران