در حال بارگذاری ...
تا ۱۰ تیرماه

تمدید مهلت ارسال آثار بخش خیابانی و محیطی جشنوارۀ تئاتر مقاومت

مدیر بخش خیابانی و محیطی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت از تمدید مهلت ارسال این بخش تا دهم تیرماه خبرداد.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایران تئاتر،  داریوش نصیری مدیر بخش خیابانی و محیطی این جشنواره با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر همکارانم و هنرمندان حوزۀ تئاتر خیابانی و محیطی و با هماهنگی ستاد برگزاری و اجرایی جشنوارۀ هفدهم، مهلت ارسال آثار در این بخش تا دهم تیرماه تمدید شد، تا فعالان و هنرمندان تئاتر خیابانی در سراسر کشور بتوانند طرح‌های نیمه تمام خود را تکمیل و از طریق سایت جشنواره به نشانی  www.rtfestival.ir ارسال کنند.

نصیری همچنین افزود: با توجه به اینکه نزدیک به دو دهه از فراگیری و انتشار شعار «تئاتر برای همه» می‌گذرد، همگان دریافته‌اند که یکی از پرمخاطب‌ترین و جذاب‌ترین عرصه‌ها و صحنه‌ها برای ظهور و بروز هنر نمایش، تئاتر خیابانی و محیطی است که توانسته‌ است با کمترین امکانات و لوازم و با تکیه بر خلاقیت‌ها و استعداد‌های ذاتی، تئاتر را به معنی واقعی کلمه به میان جامعه بیاورد.

وی دربارۀ ویژگی جشنوارۀ امسال گفت: بخش خیابانی و محیطی جشنوارۀ مقاومت امسال ویژگی جذابی دارد؛ این ویژگی و خصیصۀ بارز همان‌طور که در فراخوان جشنواره درج شده این است که با تدبیر سیاست‌گذاران و تیم اجرایی جشنواره، مقرر شده است که آثار برگزیدۀ جشنواره توسط داوران این فستیوال، اجرای عمومی داشته باشند و این موضوع اهمیت کار هنرمندان تئاتر خیابانی و همچنین ارزش‌گذاری هیأت اجرایی این جشنواره به بخش مهم و تأثیر‌گذار خیابانی و محیطی را نشان می‌دهد. امیدوارم با حضور آثار ارزشمند هنرمندان و فعالان نمایش‌های خیابانی و محیطی، شاهد برگزاری اجراهایی باشکوه و پررونق در این بخش از جشنواره باشیم.

نصیری در پایان اضافه کرد: با مشورت‌ها و دریافت نقطه نظرات اساتید و پیشکسوتان این حوزه که تاکنون با بنده در ارتباط بوده‌اند و با تعامل سازنده با نهادها و ارگان‌های فعال در این بخش، امیدواری بسیاری دارم که این بخش نسبت به دوره‌های قبلی پرشورتر و گرم‌تر برگزار گردد. مجدداً از دوستان و همکارانم که در این بخش فعال هستند دعوت می‌کنم که با حضور گرم و مؤثر خود، ما را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره یاری رسانند.

هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاترمقاومت، به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذرماه سال جاری با دبیری حمید نیلی برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران