در حال بارگذاری ...

نوجوانانی که از دنیای مردگان سخن می‌گویند

رضا کرمی‌زاده که از روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه نمایش "دست‌هایت کو مم حسن" را روی صحنه می‌برد، گفت: ممکن است کرونا به این زودی دست از سر ما برندارد و باید برای تئاتر فکری شود.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد: این هنرمند در گفتگو با خبرنگاران ادامه داد: طبیعتا اجرای تئاتر در دوران کرونا آسان نیست و ریسک‌های بالایی حتی برای سلامتی افراد دارد ولی بخشی از هنرمندان تئاتری تنها راه درآمدشان از همین اجرای نمایش‌ها است و بسیاری از آنان در چند ماه اخیر هیچ منبع درآمدی نداشته‌اند.

کرمی‌زاده اضافه کرد: مهم‌ترین دلیلی که مرا مجاب کرد در این دوره نمایشی را روی صحنه ببرم، معیشت اعضای گروهم بود چون آنان به جز تئاتر، شغل دیگری ندارند و در این چند ماه هیچ حمایتی از هنرمندان تئاتر انجام نشده است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: فعلا باید این شرایط را بپذیریم چون هیچ چشم‌انداز مشحصی برای پایان کرونا وجود ندارد و در این میان هیچ برنامه مشخصی هم برای تئاتری‌ها دیده نمی‌شود. به همین دلیل چاره‌ای نداشتیم جز اینکه ریسک اجرای نمایش را بپذیریم.

کرمی‌زاده که نمایش خود را در تماشاخانه "سرو" روی صحنه می‌برد، یادآوری کرد که در این تماشاخانه، تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

نمایش "دست‌هایت کو مم حسن" نوشته رضا گشتاسب نمایشنامه‌نویس کهگیلویه و بویراحمد و جزو نمایشنامه‌های تحسین شده است.

داستان این نمایش درباره چهار نوجوان است که در دوره جنگ به جبهه می‌روند و همه شهید می‌شوند و بعد از شهادت، در دنیای مردگان، آنچه را در جبهه تجربه کرده‌اند، روایت می‌کنند.

این نمایش تولید مشترک انجمن هنرهای نمایشی و واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد است که توسط گروه تئاتر شادن پیش‌تر در جشنواره فتح خرمشهر اجرا شد و با دریافت 9 جایزه این جشنواره، به جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر نیز دعوت شد که در این جشنواره جایزه بخش دفاع مقدس را گرفت.

قرار بود این نمایش شهریور ماه امسال در جشنواره تئاتر تاتارستان روسیه روی صحنه برود که این سفر به دلیل شیوع کرونا منتفی شد.

این نمایشنامه از سوی انتشارات «نودا» که مدیریت آن را کرمی‌زاده خود بر عهده دارد، منتشر شده و روز اول اجرا، رونمایی می‌شود.

این انتشارات که در حوزه ادبیات داستانی و ادبیات نمایشی فعال است، پیش از این نمایشنامه‌هایی از آثار حمیدرضا نعیمی، حمید آذرنگ، مهران رنجبر و ... را منتشر کرده است.

"دستهایت کو مم حسن" به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمی‌زاده از پنجشنبه 9 مرداد ماه راس ساعت 20 در تماشاخانه سرو روی صحنه می‌رود.

اکبر آیین، نازنین نادرپور، اردلان فنی، پوریا نیک اقبالیان، وحید شفیعی، بازیگران این نمایش هستند.

دیگر گروه اجرایی آن نیز عبارتند از: طراح صحنه رضا کرمی‌زاده، موسیقی حسین اصیلی، طراح نور حمید جوکار، طراح لباس یاسمن پناه، چهره‌پرداز مینا پناه پوری، سرمایه‌گذار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تهیه‌کننده وحید لک.




نظرات کاربران