در حال بارگذاری ...
انجمن هنرهای نمایشی خبر داد

اجرای نمایش خیابانی «سرگذشت نابهنگام» در گچساران

نمایش " سرگذشت نابهنگام" کاری از گروه" تئاتر ترمه" به کارگردانی معصومه جهانپور در گچساران اجرا شد

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، نمایش خیابانی "سرگذشت نابهنگام" کاری از گروه تئاتر ترمه از شهرستان بهمئی به نویسندگی داوود پارسا و کارگردانی معصومه جهانپور در دومین جشنواره تئاتر خیابانی قران و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران با پوشش آنلاین در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران به روی صحنه رفت.

معصومه جهانپور خلاصه نمایش"سرگذشت نابهنگام" را چنین بیان کرد: عده ای جمع اند و زنی معلول که یک پای او میلنگد وارد جمع میشود و  از آنها میخواهد که از او کارت شارژ خرید کنند. زن برای بازار گرمی شروع به شوخی با جوانترها و مُسن ترها میکند که از او کارت شارژ بخرند، ولی متاسفانه کسی از او خرید نمیکند و فقط بر اساس شیرین زبانی های زن، مدام با او شوخی و بحث میکنند.

کارگردان زن ایل بهمئی در ادامه گفت: زن فکر میکند که چون پایش میلنگد و معلول است جماعت پیش خودشان خیال میکنند که او بیماریه واگیرداری دارد و شروع میکند داستان فلج شدن و قطع شدن پایش را بگوید که در کودکی میخواسته به پرنده ای کمک کند ولی ناگهان پای پرنده توی دستش قطع شد و بعداز مدتی به طور ناخودآگاه پای خودش زخم میشود و ملاهای محلی میگویند که این تقاص پای اون پرنده بوده است.

عوامل نمایش "سرگذشت نابهنگام" عبارتند از؛ بازیگر و کارگردان معصومه جهان پور، نویسنده داوود پارسا، مدیر صحنه و سرپرست گروه عزیز احمدی می باشند.

دومین جشنواره تئاتر خیابانی با مفاهیم علوم قرآنی به دبیری سید ایرج کاظمی جو به صورت آنلاین پذیرای مخاطبان و علاقمندان هنرهای نمایشی بود، به میزبانی شهرستان کهگیلویه برگزار و با اجرای پنج اثر از شهرستان های بویراحمد، بهمئی، گچساران، لنده و کهگیلویه به کار خود خاتمه داد.




نظرات کاربران