در حال بارگذاری ...
فرصت ارسال فرم ثبت‌نام تا 10 ژانویه

فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره جهانی تئاتر آدانا منتشر شد

بیست و دومین دوره جشنواره جهانی تئاتر آدانا از ۲۷ مارس لغایت ۳۰ آوریل در شهر آدانا، ترکیه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر، این جشنواره هرسال در شهر آدانا  به مدت یکماه با حضور گروه‌های مختلف تئاتری برگزار می‌شود و روز نخست برگزاری جشنواره مصادف با روز جهانی تئاتر است.

 جشنواره جهانی تئاتر آداناInternational Adana Theater Festival, نخستین بار در سال 1998 توسط یک تاجر و صنعتگر مشهور ترکیه به نام ساکیپ سابانجی تاسیس شد. جشنواره تئاتر آدانا ابتدا یک جشنواره محلی و ملی بود اما طی این سال‌ها توانست گسترش پیدا کند و به جشنواره جهانی تبدیل شود .

از سال 2007 سازمان دهی جشنواره در شهر استانبول انجام شد .و از آن سال سازمان دهی و برنامه‌ریزی جشنواره را از همن شهر  انجام می‌دهند.علاوه بر شهر آدانا، بعضی از اجراها در مرکز هنرهای نمایشی دانشگاه سابانجی،شهر استانبول نیز  روی صحنه رفته است.هر ساله جایزه یک عمر دستاورد هنری ساکیپ سابانجی در روز افتتاحیه جشنواره به یک هنرمند اهدا می شود.این جایزه به فردی اهدا می‌شود که مشارکت  موثری در تحول تئاتر به عنوان یک هنر داشته است.

در این سال‌ها گروه‌های مختلف از کشورهای متنوعی در جشنواره جهانی تئاتر آدانا حضور بهم رساندند. گروه‌هایی از کشورهایی کره، اسپانیا، لهستان، قرقیزستان،گرجستان، چین، فرانسه، یونان، انگلستان و...

حامی برگزاری جشنواره سازمان« سابانجی تراست » است.جشنواره جهانی تئاتر آدانا با حمایت  سازمان سالن‌های تئاتر دولتی ترکیه، وزارت گردشگری و سابانجی تراست برگزار می‌شود. شهر آدانا چهارمین شهر بزرگ کشور ترکیه محسوب می‌شود و دارای آب و هوای مطلوبی است.

گفتنی است برای شرکت در جشنواره تئاتر آدانا تا دهم ژانویه مهلت است. در  فرم ثبت نام و درخواست شرکت در جشنواره موجود در ضمیمه همین خبر باید اطلاعات گروه، اطلاعات اجرا(شامل، نام نمایش، خلاصه داستان، زبان، زمان، سن گروه، نمایشنامه کامل ترجمه شده، فهرست بازیگران، فهرست گروه خلاق، ویدیو، عکس و...) را نوشت.
دوره‌های مختلف جشنواره را می‌توانید از آدرس زیر پیگیری نمایید:
https://www.sabancivakfi.org/en/culture-arts/international-adana-theater-festival




نظرات کاربران