در حال بارگذاری ...
قادر آشنا در نشست گروه‌های نمایشی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

اختصاص ۵۰ درصد اعتبارات حوزه نمایش به اجراهای استانی
آغاز نهضت نمایشنامه نویسی در کشور

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با گروه‌های نمایشی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ و هویت بزرگی داریم و تئاتر به عنوان یک هنر فاخر، زبانی موثر برای انتقال فکر، اندیشه و از شاخص‌های توسعه یافتگی است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کهگیلویه و بویراحمد، قادر آشنا در نشست صمیمی با گروه‌های نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  هنرهای نمایشی به عنوان یک هنر ماندگار و تاثیرگذار نقش بی‌‌بدیلی در بالندگی و روحیه امید ونشاط در جامعه دارد گفت:  تلاش می‌کنیم  با برنامه ریزی و تعامل با هنرمندان تئاتر نسبت به توسعه کمی و کیفی آن و همچنین فعال‌سازی مراکز کشف و پرورش استعدادهای درخشان نمایش کشور گام‌های موثری برداشته شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تئاتر در جهان یک هنر فاخر و مبنایی است و حضور مسئولان در استان‌های مختلف در جمع هنرمندان نشان از توجه به فرهنگ وهنر  وشکوفایی استعدادهای هنری دارد.

وی تصریح کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر باید مجددا برگزار شود تا هنرمندان استان‌های مختلف برای نقد و بررسی آثار خویش دور هم جمع شوند.

 آشنا با اشاره به اینکه ۹۰۰ گروه نمایشی در سطح کشور فعال هستند که با احتساب تعزیه و نمایش‌های خیابانی  بیش از ۱۰۰۰ گروه نمایشی داریم، گفت: نهضت نمایشنامه نویسی را در کشور راه اندازی کردیم و برای اخذ آثار هنرمندان هیچ گونه محدودیتی نداریم و هر  طرحی که ارسال شود با دقت بررسی می شود که آثار فاخری برای اجرا تولید شوند.

آشنا گفت: ما در حوزه نمایش جز کشورهای درجه یک جهان هستیم و در کشورهای اسلامی و خاورمیانه بی‌بدیل هستیم.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های با کیفیت در تئاتر است که گروه‌های نمایشی این استان اجراهایی در سطح ملی و خارج از کشور دارد، امسال ۵۰ درصد اعتبارات را حوزه نمایش را به اجراهای استانی اختصاص داده‌ایم.

آشنا در ادامه خاطرنشان کرد: از تولیدات عرصه هنر نمایش  در حوزه مقاومت و دفاع مقدس حمایت جدی خواهیم کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ و هویت خود  تأکید کرد: شهدای بزرگ استان، مفاخر و  همچنین شخصیت بزرگی مثل آیت الله ملک حسینی(ره) یک سرمایه ازشمند بود که شایسته توجه و پرداختن در حوزه فرهنگ و هنر دارد.




نظرات کاربران