در حال بارگذاری ...
رضا کرمی‌زاده خبرداد:

برگزاری دوره‌های آموزش بازیگری در یاسوج

دوره تخصصی بازیگری با عناوین آموزش بازیگری تئاتر و چگونه از تکنیک های بازیگری بهره ببریم توسط انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری حوزه هنری استان و آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی در یاسوج در حال برگزاری است.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، دوره آموزش بازیگری چگونه از تکنیک های بازیگری بهره ببریم زیر نظر اکبر آیین در شهر یاسوج در حال برگزاری است.

در این دوره که به پیشنهاد انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، واحد نمایش حوزه هنری استان و آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی وار در حال برگزاری است، علاقه مندان به هنر بازیگری با اصول اولیه بازیگری و آنچه یک بازیگر باید بداند آشنا خواهند شد و در ترم ها(سطحهای بالاتر)قرار است دوره های تکمیلی را بگذرانند.

رضا کرمی زاده مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در این مورد گفت: این دوره ها قرار است در سه سطح مقدماتی. تکمیلی و پیشرفته برگزار شود، و در همین ارتباط طی فراخوانی در خردادماه ۱۴۰۰ از علاقمندان دعوت شد که جهت ثبت نام در این دوره ها به انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنند. در این فراخوان قید شد که هنرجویان برتر به گروههای حرفه ای تئاتر معرفی خواهند شد.پس از ده روز از گذشت ارائه فراخوان ۳۰ نفر ثبت نام کردند و باتوجه به وضعیت کرونا این تعداد به دو کارگاه الف و ب تقسیم شدند. مقرر شد که در این مرحله مقدماتی که مختص کسانی است که هنوز شرایط حرفه ای را تجربه نکرده اند آمادگی ذهنی و پرورش اعتماد به نفس در دستور کار تدربس و آموزش قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این دوره که تماما تمرکز تدریس و آموزش برروی پرورش ذهن و پرورش تخیل بوده است با استفااده از شیوه بازیگری مایکل چخوف و ساده کردن این تکنیک بازیگری سعی بر این شد که هنرجویان به مسیری سوق داده شوند که بازیگری تنها ابزارهای فیزیکی نیست و عنصر مهمی که میتواند بازیگران را به انسانهایی خلاق بدل کند در مرحله ابتدایی فقط پرورش ذهن و خیال است.

رضا کرمی زاده افزود: این دوره باوجود طرح مباحث تئوریک به زبان ساده تماما عملی است و هنرجویان وادار میشوند که در خانه.محیط کار و فضاهای باز شهری مشق هایی را برای رشد خود انجام دهند.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان اضافه کرد: در دوره تکمیلی که قرار است بلافاصله در نیمه دوم مرداد ماه برگزار شود آشنایی کامل با دیگر ابزارهای بازیگر از جمله بدن و بیان و همسویی و همنوایی این دو ابزار با تخیل و ذهن سرفصل دروس آموزشی خواهد بود. هماهنگی این سه ابزار مهم و پرورش هر سه آنها برای پیشبرد تمرین ها و چگونگی استفاده از این عناصر اصلی بازیگری، دوره تکمیلی را تشکیل خواهند داد.

کرمی زاده در مورد دوره پیشرفته گفت: در این دوره که سعی بر این است که مهر ماه آغاز شود آشنایی بازیگران با تکنیک های سرآمد بازیگری در دستور کار قرار خواهد گرفت. از شیوه های کلاسیک تآتر آموزشی برشت گرفته تا بازیگری استلا آدلر. و همچنین به جز آشنایی با این تکنیک ها سوق دادن هنرجویان به سمت اینکه به عنوان یک بازیگر میبایست مسیر خلاقانه ای را در پیش بگیرند و با تجربه های متفاوت راه روشنی را برای خود برگزینند.




نظرات کاربران