در حال بارگذاری ...
توسط حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

کارگاه آموزشی مقدماتی طراحی صحنه در یاسوج برگزار شد

واحد نمایش حوزه هنری استان کارگاه دو روزه با موضوع آشنایی اولیه با چگونگی طراحی و چگونگی اجرا با حضور محمدحسن شریعتی سوق دانش آموخته کارشناسی ارشد تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس در محل حوزه هنری استان را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کهگیلویه وبویراحمد؛ اکبر آیین مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این کارگاه در مورد آشنایی با مبانی طراحی صحنه و مراحل طراحی یک کار از  انتخاب طراح صحنه تا اجرای نمایش تعامل با اعضای گروه و کارگردان نمایش و روش هایی برای  فضا سازی در صحنه اعم از تئاتر و سینما و تلویزیون می باشد که در محل حوزه هنری استان برگزار شد.

آیین گفت:در روز اول این کارگاه که در تاریخ چهارشنبه اول دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد به نقش طراحی صحنه در اجرای یک درام و چگونگی رابطه صحنه با اجرا،با بازیگر و دیگر عناصر صحنه پرداخته شد ودر روز دوم و پایانی این کارگاه که پنجشنبه دوم دی ماه برگزار شد هنرجویان با مفاهیم و ادبیات اولیه طراحی صحنه آشنا شدند تا بیشتر یک دوره مقدماتی را پشت سر گذاشته باشند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان خاطر نشان کرد،امیدواریم که هنرمندان استان روز به روز با نگاه علمی‌تری به کارهای خود نگاه کنند و برگزاری چنین کارگاه‌های جهت پیش برد چنین نگاه هوایی ضروری می‌رسد و در برنامه مدون این واحد هم توجه خوبی به این بحث شده است.

آیین در پایان از تمامی همکاران خود و در راس آنها شریف اسلامی مدیر محترم حوزه هنری استان که جهت برگزاری این کارگاه همکاری کرده‌اند کمال تقدیر و تشکر کرده است.

 

عکس و تنظیم خبر:رضا رفیعی




نظرات کاربران