در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای روز ملی هنرهایی نمایشی

تئاتر، هنری است که به دل همه مردم نفوذ می‌کند

مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، هم‌زمان با آغاز فرارسیدن بهار دل‌انگیز طبیعت و ترنم بهاری که امسال با بهار زیبای قرآن و معنویت تقارن یافته است، در پیامی، روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد، امین درخشان، مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برای روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، پیام داد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«تئاتر، همواره بهترین بیان‌گر و بازتاب دهنده هر جامعه و عرصه اجتماعی است. تئاتر، هنر زندگی و پویایی است و حتی پیش از تکامل زبان انسانی، سویه ارتباطی، نمایشگری و سازندگی بوده است ‌و با همین جسارت از دل همه دوران‌ها با وفق و سازگاری با شرایط موجود، شاکله اصلاح‌گرانه و سرگرمی‌ساز خویش را حفظ کرده است و این بر نمی‌آمد مگر با همت عالی ذائقه مخاطب و تفکر پرورش‌یافته هر جامعه.
تئاتر، محصول اندیشه‌پروری، اندیشه‌ورزی، تخصص‌گرایی، فکر عالمانه و دانش‌محور، نگاه عمیق به جامعه اجتماعی، درک و بسط عقلانیت و پیمایش با آیین‌ها بومی، سنت‌های آموزنده و مفاهیم عمیق الهی است. 
این هنر، از صدها سال پیش در جای جای نقاط کره زمین به دل همه انسان‌ها نفوذ کرده است و این خاصیت تئاتر است که بن‌بست‌ها را می‌شکند و مانایی می‌بخشد و در جای‌جای جامعه جاری و ساری است.
هفتم فروردین، روز بهار هنر نمایش بر خالقان صحنه‌‌های زیبایی  مبارک و گرامی باد.»




نظرات کاربران