در حال بارگذاری ...

جلسه هم‌اندیشی کنگره سرداران شهید دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمدبرگزار شد

جلسه کمیته هنری و ادبیات دفاع مقدس استان و کمیته نشر و تالیف کنگره سرداران شهید دفاع مقدس کهگیلویه و بویر احمد با حضور شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و سایر اعضاء کمیته در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد،نشست هم اندیشی و تعامل برگزاری کنگره شهدای 1403 در استان با حضور اعضای کمیته نشر و تالیف کنگره سرداران شهید دفاع مقدس برگزار شد.

معاونت فرهنگی و  مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضاء عنوان کرد:کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس 1880 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است از همین رو دومین کنگره عظیم  سرداران شهید استان برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار  و جهاد تبیین از اهداف برگزاری این کنگره است.

جانمحمد خوب پور تصریح کرد: ایجاد بستر  مناسب برای تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر بایستی در دستور عمل دستگاههای عضو قرار گیرد تا یک کنگره در خور شایسته شهدا و ایثار در سال 1403 برگزار شود.

خوب پور با اشاره به جایگاه شهادت و ایثار در جامعه  گفت:ساختار و مبنای نظام جمهوری اسلامی بر پایه فرهنگ ایثار و شهادت جاری است، و زوایایی پنهان  دفاع مقدس برای آحاد مردم بیان شود.

ریاست قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این نکته که شهدا فرهنگ سازند بیان داشت:زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا از مصادیق فرهنگ سازی در کشور است و امنیت و آسایش خود را مدیون از خودگذشتگی این بزرگان هستیم.

وی با تشریح برنامه های فرهنگی و هنری  این اداره کل به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان افزود: از جمله این فعالیت ها میتوان به ساخت مستند روایت زندگی هنرمند  شهید محمد رضا جهان نژادیان ،برگزاری جشنواره ادبی و هنری معلم اخلاق ویژه بزرگداشت نویسنده اندیشمند جوان و معلم اخلاق روحانی شهید سید عبدالمحمد تقوی،و پخش فیلم های دفاع مقدس با استفاده از سینما سیار در مناطق محروم و صعب العبور در این راستا در حال اجرا و پخش می باشد.

در این جلسه سایر اعضای کمیته هنری و ادبیات دفاع مقدس استان به بیان پیشنهادات و دیدگاه های خود پرداختند.




نظرات کاربران