در حال بارگذاری ...

از مربیان و هنرجویان برتر علمی هنرستان‌های هنرهای زیبای یاسوج تجلیل شد

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، امین درخشان در آئین تجلیل از مربیان و هنرجویان برتر علمی هنرستان هنرهای زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک بزرگداشت نام و مقام معلم، اظهار کرد: ما از جایگاه و رسالت هنرستان ها غافل هستیم و آنجایی که باید به تربیت نیروی متعهد، کارآمد و هنرمندان بپردازیم تا در آینده برای این مملکت تولید و خلق اثر و نقش آفرینی داشته باشند، متأسفانه گاهی فراموش می‌کنیم هنرستان‌ها چه ارزش و جایگاهی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استاد فرشچیان و اغلب هنرمندان برجسته ما بزرگ شده و تربیت یافته هنرستان‌ها هستند، گفت: باید هنرستان‌ها بیش از گذشته تقویت شوند و اگر قرار است اتفاقات خوب و مبارکی برای آینده این نظام مقدس بیفتد، باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد هنرمندان موثر و ارزشمندی فعالیت دارند، اما کافی نیستند و باید به تقویت بنیان‌های هنری در استان توجه بیشتری صورت گیرد.

درخشان به اهداف برگزاری این آئین تجلیل اشاره کرد و ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه معرفی کسانی است که در هنرستان‌ها خدمت کردند و دست به خلق آثار زدند تا مردم بدانند که هنر ارزشمند است و همچنین هنرمندان به اهمیت موضوع آموزشی خود بیش از گذشته توجه کنند تا آینده هنری استان روشن باشد.

رئیس هنرستان پسرانه هنرهای زیبای شهر یاسوج نیز در این آئین، گفت: قدمت وجود هنرستان‌ها را می‌دانیم، اما باید در استان به این مسئله پرداخته شود.

«علی‌مراد فریدونی» افزود: هنرستان هنرهای زیبا تنها هنرستان این استان است که در برخی از استان ها چنین هنرستانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: این هنرستان به عنوان هنرستان وابسته قلمداد می‌شود، در حالی که این هنرستان هنرهای زیبا ویژه بچه‌های استان است.

وی افزود: مدرسان این دبیرستان مجرب و دارای سابقه‌اند؛ اما آموزش و پرورش هیچ خدمتی به این مدرسان نداشته است. حالا که شعارها به سمت رشته های فنی و حرفه‌ای رفته است، هنوز توجه‌ها  به سمت رشته‌های تجربی و نظری است چون رسیدگی به این رشته‌ها بیشتر است و هنوز اولیا متقاعد نشدند فرزندنشان را از رشته‌های نظری به سمت رشته‌های هنری سوق دهند. 

وی افزود: هنرستان ما حیاط ندارد چه برسد به سالن ورزشی و تجهیزات ورزشی! اگر قرار است رونقی به آثار هنرمندان مدارس داده شود باید آموزش و پرورش باید به ظرفیت های هنرستان هنرهای زیبا بیشتر پرداخته شود، بچه‌های ما استعداد درخشیدن را دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین ضمن تشکر از معلمان و دانش‌آموزان و با اشاره به مقام والای شهید مطهری، گفت: «هنر، دمیدن روح تعهد در انسان‌هاست»، یک هنرمند قبل از آنکه متخصص هنر باشد، باید متعهد به هنر باشد و هنر تلفیق عشق و عقل است. 
«حسنعلی عزت خواه» افزود: عشق زیبایی مس افریند و عقل چراغ راه است و اگر عقل نباشد، عشق طغیان مس کند.

وی با اشاره به اینکه محصول هنر باید معناگرایی باشد، اظهار کرد: هنرمند نباید خود را از جامعه جدا ببیند، بلکه باید در دل جامعه باشد و حرف‌ها و دردهای جامعه را رسا و شیوا بیان کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنر جایگاه ویژه‌ای در آموزش و پرورش دارد و اگر هنر نباشد، آموزش و پرورش ناقص است.

وی با بیان اینکه مهار تورم از طریق تولید و تولید از طریق توجه به هنرستان‌ها انجام خواهد شد، گفت: لازمه توسعه یافتگی تلفیق علم و مهارت و جایگاه آن در هنرستان‌ها است.

درپایان این جشن گروه هنری نمایش به کارگردانی فردین یزدانی به روی صحنه رفت وحاضران از تماشای نمایش چوب معلم لذت بردند.




نظرات کاربران