در حال بارگذاری ...
تئاتر و تجربه با پیشکسوتان

کارگاه «مهندسی کارگردان با یک اثر دراماتیک» دریاسوج برگزار شد

کارگاه "مهندسی کارگردان با یک اثر دراماتیک" با حضور سهراب سلیمی به همت اداره کل هنرهای نمایشی، موسسه هنرمندان پیشکسوت، انجمن هنرهای نمایشی کشور، دفتر گسترش آموزش های هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسه انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد از ۸ لغایت ۱۲ مرداد ماه در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه وبویراحمد، کارگاه "مهندسی کارگردان با یک اثر دراماتیک" از سری کارگاههای آموزشی هنرمندان پیشکسوت تئاتر با حضور سهراب سلیمی از ۸ لغایت ۱۲ مرداد ماه در یاسوج برگزار شد.

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: این کارگاه با استقبال علاقمندان به کارگردانی تئاتر روبرو شد و 32 نفر از هنرمندان تئاتر در این کارگاه حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: این کارگاه در سه بخش تئوری، عملی و پخش فیلم نمایش اجرا گردید و استاد سلیمی در این کارگاه به مباحث تئوری و اصول مهندسی کارگردانی و مواجهه ی کارگردان با یک نمایش پرداختند و در این زمینه شرح و بسط مفصلی ارائه دادند.

وی درادامه یادآورشد: در این کارگاه، سهراب سلیمی فیلم دو اثر نمایشی خود به نام های "عشق لرزه" و "سه گانه ون یک" را برای هنرجویان دوره پخش کردند و پس از آن به نقد و بررسی این دو اثر پرداختند و از نظرات هنرجویان در خصوص این دو اثر جویا شدند.

درخشان درپایان گفت: در بخش های عملی این کارگاه، استاد سلیمی با دادن موضوع و سوژه ای مشخص به هنرجویان از آنان می خواست که با توجه به آموخته های خود در این دوره اتودهایی را کارگردانی کرده و اجرا نمایند و در پایان این کارگاه نیز استاد سلیمی منابع و کتاب هایی که در حوزه ی کارگردانی برای هنرجویان مفید بود را معرفی کردند و تعدادی فیلم تئاتر را به انتخاب خود در اختیار علاقمندان قرار دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی از همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی کشور، موسسه هنرمندان پیشکسوت، انجمن هنرهای نمایشی کشور، دفتر گسترش آموزش های هنری، موسسه انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد، استادسهراب سلیمی و همه هنرجویان شرکت کننده در این کارگاه تقدیر وتشکرکرد.

 




نظرات کاربران