در حال بارگذاری ...

پوستر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «معبر» در یاسوج رونمایی شد

پوستر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «معبر» با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج رونمایی شد. این جشنواره در شهر دوگنبدان شهرستان گچساران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، پوستر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «معبر»، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران، مدیرعامل موسسه هنرهای نمایشی استان و مسئول دفتر کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی در یاسوج رونمایی شد.

نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «معبر» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، موسسه  انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد، دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان، کانون بسیج هنرمندان شهرستان گچساران و موسسه فرهنگی و هنری جرنگه هنر در راستای ارتقای تئاتر خیابانی و حمایت از تولید آثار نمایشی برای اجرا در خارج از صحنه‌های معمول تئاتر برگزار می‌شود.

اورنگ نارکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در این زمینه، گفت: «با توجه به اینکه شهرستان گچساران در دوران هشت سال دفاع مقدس، گذرگاه رزمندگان به سمت ‌جبهه‌های جنگ بود و بیشتر شهدایی که برای تشییع از مناطق جنگی هم برمی‌گشتند، از این شهرستان گذر می‌کردند، مقرر شد با تمرکز بر آثار ارزشمند هنرمندان سراسر استان و با شعار «گچساران معبر و گذرگاه رزمندگان»، اقدام به برگزاری این جشنواره شود.

او با اشاره به اینکه مهلت ارسال لوح فشرده آثار به بخش مسابقه خیابانی تا 10 شهریور 1402 بود، افزود: «قرار شد نمایش‌های برگزیده 25 شهریور انتخاب و اختتامیه جشنواره نیز در هفته دفاع مقدس برگزار شود که به دلیل حجم برنامه‌ها و جشنواره‌های منطقه‌ای در استان، جشنواره از 22 تا 24 مهر 1402 در شهر دوگنبدان از شهرستان گچساران برگزار شود.»




مطالب مرتبط

نمایش رادیویی «عصری عصرگاهی عصرآباد»، اثر برتر دومین جشنواره مولانا شد

نمایش رادیویی «عصری عصرگاهی عصرآباد»، اثر برتر دومین جشنواره مولانا شد

نمایش رادیویی «عصری عصرگاهی عصرآباد»، به کارگردانی وحید محمدخانی، از آثار تولید شده انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان برتر و برگزیده دومین جشنواره ملی گویندگی مولانا را کسب کرد.

|

اجرای نمایش خیابانی «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده بود» در دوگنبدان

اجرای نمایش خیابانی «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده بود» در دوگنبدان

نمایش خیابانی «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده بود»، به کارگردانی داود پارسا و همکاری انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد، به مدت هشت شب، در پلاتو آرشِ شهر دوگنبدان به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران