در حال بارگذاری ...
به میزبانی شهر دوگنبدانِ کهگیلویه و بویراحمد

جدول اجراهای جشنواره تئاتر خیابانی معبر منتشر شد

جدول اجراهای نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر که شامل ۱۲ نمایش از ۵ شهرستانِ استان کهگیلویه و بویراحمد است، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر به دبیری اورنگ نارکی از 22 تا 24 مهر 1402 در شهر دوگنبدان (مرکز شهرستان گچساران) برگزار خواهد شد.

اورنگ انارکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در این‌باره گفت: «شهر دوگنبدان، معبر و گذرگاه رزمندگان دفاع مقدس بوده است و آنها حین اعزام به جبهه‌های جنوب و برگشت از جنگ به سمت محل اقامت خویش از این شهر رد می‌شده‌اند، برای همین، جشنواره تئاتر خیابانی استانی «معبر» به پاسداشت این موقعیت و گرامی‌داشت آن زمان، برگزار خواهد شد.»

دبیر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر با تاکید بر ضرورت آموزش در دل جشنواره‌ها افزود: «روز یکشنبه 23 مهر، در دومین روز از جشنواره، از ساعت 9 تا 12 صبح در محل پلاتو شهید مندنی‌زاده، کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شدند.»

12 نمایش خیابانی از یاسوج، دهدشت، گچساران، لنده و لیکک، طی دو روز برگزاری، از ساعت 17 تا 20 در خیابان بلادیان و محوطه زیرگذر شهید تندگویان شهر دوگنبدان اجرا خواهند شد.

سعید ذوالنوریان، علی‌رضا بنیادی و فرامرز شاه‌قلعه، داوری آثار نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی معبر را به عهده‌ دارند.

آیین اختتامیه این رویداد هنری، ساعت 10 صبح دوشنبه 24 مهر 1402 در تالار باشگاه فرهنگیان گچساران برگزار خواهد شد.

                        




مطالب مرتبط

نمایش «نسناس» در گچساران روی صحنه رفت

نمایش «نسناس» در گچساران روی صحنه رفت

نمایش «نسناس» نوشته و کارگردانی مسلم نارکی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد از تاریخ 7 آذر تا 14 آذر 1402در پلاتو شهید ماندنی زاده دوگنبدان به روی صحنه رفت.

|

اورنگ نارکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مطرح کرد:

فصل پاییز و درخشش تئاتر گچساران
اورنگ نارکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مطرح کرد:

فصل پاییز و درخشش تئاتر گچساران

اورنگ نارکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران می‌گوید: این شهرستان این روزا شاهد درخشش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد است.

|

انجمن هنرهای نمایشی خبرداد

اجرای نمایش خیابانی «معرکه» در لنده
انجمن هنرهای نمایشی خبرداد

اجرای نمایش خیابانی «معرکه» در لنده

نمایش «معرکه» تولید تئاتر بچه های مسجد توسط هنرمندان گروه تئاتر آسمان به کارگردانی یاسر خالقی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان در مساجد، مدارس و میادین شهر لنده، روستاهای ایدنک، سرآسیاب و مال ملا به روی صحنه رفت.

|

برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد با معرفی نفرات برگزیده در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد و در بخش صحنه‌ای دو نمایش «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده بود» به کارگردانی داود پارسا و «نسناس» به کارگردانی مسلم نارکی از گچساران را و بخش ...

|

نظرات کاربران