در حال بارگذاری ...

نمایش آیینی «سفر به خورشید» برگزیده ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم شد

نمایش «سفر به خورشید» به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی محصول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم موفق به دریافت لوح نمایش برگزیده این جشنواره شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد، محمدشریف اسلامی مدیر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از دریافت جایزه تقدیر بازیگری ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم توسط یاسر خالقی هنرمند این اثر و همچنین نمایش سفر به خورشید با اجرای مورد قبول هیات داوران اثر برگزیده این جشنواره معرفی شود.

اسلامی در ادامه گفت: ششمین جشنواره ملی روستایی آسمان هشتم روزهای ۳۰و ۳۱ فروردین در روستای کردر رضوی شهرستان میناب برگزار شد.

رئیس حوزه هنری اظهار داشت: جشنواره روستایی آسمان هشتم که پنج دوره به صورت ملی برگزار شده از رویدادهای مهم حوزه هنری کشور محسوب می شود.

نمایش تئاتر خیابانی سفر به خورشید، جلوه ای از پیوندهنر و باورهای مذهبی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که داستان شفا یافتن یک معلول پس از سال ها انتظار را روایت می کند.

از آنجا که شفا یافتن بیماران و تحقق حاجات زائران از کرامت های امام رضا (ع) محسوب می شود نمایش سفر به خورشید و شفا یافتن یک معلول پس از سال ها انتظار گواهی بر نقش هنر برای روایت اعتقادات مذهبی است.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: نمایش تئاتر سفر به خانه خورشید هشتم یکی از تولیدات شاخص حوزه هنری استان است که توانسته در جشنواره روستایی و عشایری رضوی کشور عنوان برگزیده را کسب کند.




مطالب مرتبط

اکبر آیین مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خبر داد

دومین رویداد نمایشی تئاتر  بچه‌های مسجد «محرابیان» در لنده برگزار می‌شود
اکبر آیین مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خبر داد

دومین رویداد نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد «محرابیان» در لنده برگزار می‌شود

دومین رویداد نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد «محرابیان» استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی واحد نمایش حوزه هنری، با حضور کورش زارعی در شهرستان لنده برگزار شد.

|

انجمن هنرهای نمایشی خبرداد

اجرای نمایش خیابانی «معرکه» در لنده
انجمن هنرهای نمایشی خبرداد

اجرای نمایش خیابانی «معرکه» در لنده

نمایش «معرکه» تولید تئاتر بچه های مسجد توسط هنرمندان گروه تئاتر آسمان به کارگردانی یاسر خالقی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان در مساجد، مدارس و میادین شهر لنده، روستاهای ایدنک، سرآسیاب و مال ملا به روی صحنه رفت.

|

پیام سید صالح زینی پور برای روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر هنر درمانگر و ژرف نگری با صحنه‌ای کوچک است
پیام سید صالح زینی پور برای روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر هنر درمانگر و ژرف نگری با صحنه‌ای کوچک است

سید صالح زینی پور نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاترگفت: تئاتر این هنر درمانگر و هنر کشف و مکاشفه و ژرف نگری با صحنه ای کوچک اما به بزرگی یک جهان و به بلندای یک تاریخ...

|

نظرات کاربران