در حال بارگذاری ...

اجرای عمومی نمایش «دست‌های سرخ» در یاسوج

نمایش «دست‌های سرخ» توسط هنرجویان و هنرمندان آموزشگاه هنرهای نمایشی «وار» با همکاری گروه تئاتر هلیا و موسسه هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد، به مدت هفت شب در یاسوج اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد، نمایش «دست‌های سرخ» به نویسندگی سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی میررضا رفیعی، به مناسبت دهه کرامت، از 24 تا 31 اردیبهشت 1403، در پلاتو حسین پناهی در شهر یاسوج میزبان علاقه‌مندان بود.

این نمایش، تولید گروه تئاتر «هلیا» به تهیه‌کنندگی سید عزیزعلی درفشه بود که با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و دبیرخانه هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی، تولید و به صحنه رفت.

در خلاصه داستان نمایش «دست های سرخ» آمده است: «سرسرای کاخ مامون عباسی، شب هنگام. دو نگهبان، یکی پیر و فرتوت و دیگری جوان و قبراق، دو سوی دری که گویا به اندرونی کاخ راه دارد ایستاده‌اند. نگهبان پیر، خسته و خواب‌آلود، سر در گریبان برده و چرت می‌زند. نگهبان جوان اما مشکوک و مراقب، سرش را به روزنة در چسبانده و به صداهایی که گویا از پشت در می‌شنود، گوش سپرده‌است. لحظه‌ای می‌گذرد. نگهبان جوان به‌سمت نگهبان پیر رومی‌گرداند و ...‌»

در نمایش «دست‌های سرخ»، هنرمندانی همچون میلاد خسروی روش، بابک جمشیدی، عباسعلی روشنک، نیما تقوی اصل، عزیزالله وثیق نژاد، سپهر جامی و سایر بازیگران صابر صفری زاده جدول مقدم و منا رحمت پور بازی کردند. 

سایر عوامل این نمایش عبارت بودند از:

منشی صحنه: طاهره عبدالله پور/ طراح لباس: پروانه شیبانی/ مدیر صحنه: سید محمد رسول آرام بن/ تبلیغات مجازی: پرهام رفیعی/ ساخت موسیقی: مهرداد علی‌پور و داود پارسا/ اجرای موسیقی: رحیم هرمزی‌فرد/ طراحی نور: مصطفی نوری/ اجرای نور: نسترن رضایی‌فر/ بازیگردان و دستیار کارگردان: پوریا نیک اقبالیان/ اجرای دکور: محمد فتحی، سجاد سیادت نسب و یوسف علی آبادی/ مستندسازی و عکاسی: پژمان امیرنژاد/ طراحی پوستر و بروشور: جلال شکیب خواه/ طراحی صحنه: امیر حسین رفیعی/ طراح گریم و اجرا: شیدا صابری/ مدیر صحنه: سیدعبدالله نوری/ تدارکات: فتانه اعتمادی مقدم، میترا هوشمندی و ایرج شریفی/ روابط عمومی و اطلاع رسانی: سجاد شاهی سوق و مژگان شیبانی/ سرپرست گروه: مسعود نیک پی/ پشتیبانی: محمد پیشوا/ تهیه کننده: عزیزعلی درفشه. 




مطالب مرتبط

در قالب طرح شهید آوینی منتشر شد

فراخوان حمایت از تولیدات فاخر نمایش در استان کهگیلویه و بویراحمد
در قالب طرح شهید آوینی منتشر شد

فراخوان حمایت از تولیدات فاخر نمایش در استان کهگیلویه و بویراحمد

در راستای سیاست های ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت از تولیدات هنری تحت عنوان «شهید آوینی»، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری موسسه هنرهای نمایشی استان اقدام به تنظیم و انتشار فراخوان حمایت از تولیدات نمایشی نموده است.

|

همزمان با دهه کرامت برگزار شد

شب‌های فرهنگ رضوی با چاشنی تئاتر صحنه‌ای و خیابانی
همزمان با دهه کرامت برگزار شد

شب‌های فرهنگ رضوی با چاشنی تئاتر صحنه‌ای و خیابانی

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ویژه برنامه دهه کرامت با عنوان شب های فرهنگ و هنر رضوی و محوریت سیاست های جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

|

«شایعات» در گچساران روی صحنه رفت

«شایعات» در گچساران روی صحنه رفت

نمایش «شایعات» از جمله نمایشنامه‌های نیل سایمون است که به کارگردانی رضا علی پور و تهیه کنندگی مهرشاد وفایی تولید گروه تئاتر رها به سرپرستی امیرحسین نوروزی از 19 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 20 در تالار فرهنگیان گچساران میزبان علاقمندان به تئاتر هست.

|

نمایش آیینی «سفر به خورشید» برگزیده ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم شد

نمایش آیینی «سفر به خورشید» برگزیده ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم شد

نمایش «سفر به خورشید» به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی محصول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم موفق به دریافت لوح نمایش برگزیده این جشنواره شد.

|

پیام سید صالح زینی پور برای روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر هنر درمانگر و ژرف نگری با صحنه‌ای کوچک است
پیام سید صالح زینی پور برای روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر هنر درمانگر و ژرف نگری با صحنه‌ای کوچک است

سید صالح زینی پور نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاترگفت: تئاتر این هنر درمانگر و هنر کشف و مکاشفه و ژرف نگری با صحنه ای کوچک اما به بزرگی یک جهان و به بلندای یک تاریخ...

|

نظرات کاربران