در حال بارگذاری ...
...

در قالب طرح شهید آوینی منتشر شد

فراخوان حمایت از تولیدات فاخر نمایش در استان کهگیلویه و بویراحمد

در قالب طرح شهید آوینی منتشر شد

فراخوان حمایت از تولیدات فاخر نمایش در استان کهگیلویه و بویراحمد

در راستای سیاست های ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت از تولیدات هنری تحت عنوان «شهید آوینی»، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری موسسه هنرهای نمایشی استان اقدام به تنظیم و انتشار فراخوان حمایت از تولیدات نمایشی نموده است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد؛ قرارگاه شهید آوینی با انتشار فراخوان حمایت از تولیدات فاخر نمایش در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز به کار کرد.

موسسه هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد با همراهی اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف تقویت گروه های نمایشی فعال، کشف و تربیت نسل نو و ایده های نوین در حوزه هنرهای نمایشی و دست یابی به اجرای دائمی نمایش در سالن های استان از تولید آثار جدید در بخش های نمایشنامه نویسی و اجراخوانی، نمایش خیابانی و نمایش صحنه ای حمایت می‌کند.

به همین منظور از افراد و گروه‌های نمایش سراسر استان دعوت می‌شود درخواست خود را به همراه آثار طبق اولویت ها و شرایط زیر  برابر تقویم فراخوان، ارسال یا تحویل نمایند.

- اولویت‌های موضوعی آثار:

نگاه ویژه و هنرمندانه به شعار سال ۱۴۰3"سال جهش تولید با مشارکت مردم" سبک زندگی ایرانی-اسلامی/ فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی/ معرفی هنرمندانه مفاخر، شخصیت‌ها، قهرمانان و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد / حجاب و عفاف / حمایت از خانواده و جوانی جمعیت / آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی/ افزایش و تقویت روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه / بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخی، دینی، مذهبی، فرهنگی، ادبی و آداب و سنت‌های منطقه/ حقوق شهروندی و قانون‌مداری/ تقویت بنیان خانواده / اخلاق ­مداری، همگرایی ملی، ارزش­های انسانی- اسلامی"،امام خمینی (ره) و ابعاد شخصیتی ایشان/ غزه و فلسطین/ ضرورت افزایش جمعیت

- شرایط حمایت:

1- آثار متقاضی توسط شورایی مرکب از نمایندگان موسسه هنرهای نمایشی استان و کارشناسان مجرب خارج از هیئت مدیره انجمن بررسی و انتخاب خواهند شد.

2- در حوزه چاپ و انتشار نمایشنامه صرفا آثار نویسندگان بومی استان بررسی خواهند شد.

3- در بخش نمایش های خیابانی و صحنه ای اولویت با تولیدات جدید استان خواهد بود. این آثار نباید قبلا توسط هیچ گروهی اجرا شده باشد. تولید در قالب و گونه های مختلف نمایشی بر اساس اولویت های اعلامی بلامانع است.

** توجه: نمایشنامه و طرح «خیابانی» نباید قبلا در اجرای شهری یا هیچ رویدادی اجرا شده باشد.

4- ارائه مجوز کتبی نویسنده، ایده پرداز «تئاتر خیابانی» از سوی کارگردان و گروه متقاضی الزامی است.

5- هر کارگردان یا نویسنده می‌تواند با یک اثر در این برنامه تولیداثر و حمایتی شرکت نماید.

6- این برنامه مختص هنرمندان و گروه­های نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد است و کارگردانان و عوامل اجرایی نمایش‌ها می‌بایست از هنرمندان بومی استان کهگیلویه و بویراحمد باشند. کارگردانان بخش صحنه ای می‌بایست از نمایشنامه ­های ایرانی استفاده کنند.

7- حمایت از گروه یا اثر در قالب تفاهم نامه ای بین صاحب اثر «در بخش نمایشنامه» یا کارگردان «در بخش های خیابانی و صحنه ای» و موسسه هنرهای نمایشی استان صورت خواهد گرفت.

8- حمایت های موسسه هنرهای نمایشی استان از آثار به شرح زیر خواهد بود:

الف: بخش نمایشنامه نویسی: حمایت از نمایشنامه نویس به مبلغ پنج میلیون تومان به همراه چاپ اثر در قالب یک کتاب.(تا سقف پنج اثر)

ب: بخش خیابانی: حمایت از تولید به مبلغ 15میلیون تومان به هر گروه از بابت تولید و حداقل شش اجرا بنا به پیشنهاد ستاد اجرایی (تا سقف 10 گروه نمایشی)

ج: بخش صحنه ای: حمایت از تولید و اجرای عمومی اثر تا سقف 30 میلیون تومان(تا سقف شش اثر نمایشی)

- مدارک لازم و نحوه ثبت‌نام

تکمیل و ارسال فرم تقاضا به همراه سه نسخه از طرح خیابانی و متن نمایشنامه و مجوز نویسنده.

گاهشمار:

-  آخرین مهلت دریافت طرح در بخش نمایش های خیابانی پایان خرداد 1403

-   آخرین مهلت دریافت آثار در بخش نمایشنامه نویسی پایان 15 تیر 1403

- آخرین مهلت دریافت آثار متن نمایشنامه در بخش نمایش صحنه ای 15 تیر1403

- بازبینی نمایش های خیابانی 15 تیرماه 1403

- اعلام نتایج پذیرفته شدگان بخش نمایشنامه و نمایش خیابانی 20 تیرماه 1403

- نمایشنامه خوانی متون برگزیده بخش حمایت از تولید نمایشنامه 10 تا 14 تیرماه(روز قلم) 1403

-  بازبینی و انتخاب آثار صحنه ای 20 تا 30 مردادماه 1403

-اجرای نمایش های خیابانی تیر، مرداد و شهریورماه 1403

- اجرای نمایش های صحنه ای تولید شده تا پایان شهریورماه 1403

گروه های متقاضی درخواست و آثار خود را  به نشانی میدان معلم پایین تر از فلکه راهنمایی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، طبقه همکف دفتر موسسه هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال نمایند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر باشماره های 09176612287 تماس بگیرید.

فرم تقاضای حمایت از تولید آثار نمایشی:

موسسه هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد

اینجانب :                                  دارای شماره ملی:                                   از شهرستان:

با اطلاع از مفاد و شرایط فراخوان حمایتی موسسه هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد از تولید نمایشنامه/ نمایش خیابانی/ نمایش صحنه ای با ارسال مدارک مورد نیاز، تقاضای خودرا برای حضور در بخش...................................... اعلام می نمایم.

خلاصه متن یا طرح ارسالی:

خلاصه سابقه علمی و عملی نویسنده ( بخش تولید نمایشنامه) یا کارگردان ( صحنه ای و خیابانی) به عنوان متقاضی:

شماره تماس و نشانی متقاضی:

نام و نام خانوادگی / امضا