در حال بارگذاری ...
انجمن هنرهای نمایشی خبرداد

اجرای نمایش خیابانی «معرکه» در لنده

نمایش «معرکه» تولید تئاتر بچه های مسجد توسط هنرمندان گروه تئاتر آسمان به کارگردانی یاسر خالقی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان در مساجد، مدارس و میادین شهر لنده، روستاهای ایدنک، سرآسیاب و مال ملا به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد، نمایش «معرکه» به نویسندگی و  کارگردانی یاسر خالقی تولید تئاتر بچه های مسجد و واحد نمایش حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان از 30 آبان تا 3 آذرماه 1402 ساعت 14، 16 و 19 در میادین، مساجد و مدارس به روی صحنه رفت.

نمایش «معرکه» در مدرسه فارابی و مدرسه شهیدثانی شهر لنده، مسجد روستای مال ملا، مدرسه حضرت زینب(س) و مدرسه ۱۵خرداد روستای ایدنک و مسجد امام رضا(ع) سرآسیاب از شهرستان لنده با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اجرا و استقبال خوبی از این نمایش شد.

در خلاصه نمایش آمده است: نمایش به شیوه معرکه گیری همچون معرکه گیرهای قدیمی و پهلوانان همراه با شاگردش به میان مردم آمد و به روایت داستانی از زندگی شهدا و مشکلات حال و روز جانبازان در جامعه امروزی می‌پردازد.

در این نمایش یاسر خالقی و یاسین نجاتی پور به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از انتخاب موسیقی: سروش حسن پور، اجرای موسیقی: حمیدویسی، طراحی فضا: افضل خرمی، طراحی لباس: حسین صدری، عکاس: فضل الله باقری، تدارکات: ام البنین محتشم و طراحی بروشور: سمیه خرمی.




مطالب مرتبط

نمایش آیینی «سفر به خورشید» برگزیده ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم شد

نمایش آیینی «سفر به خورشید» برگزیده ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم شد

نمایش «سفر به خورشید» به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی محصول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم موفق به دریافت لوح نمایش برگزیده این جشنواره شد.

|

پیام سید صالح زینی پور برای روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر هنر درمانگر و ژرف نگری با صحنه‌ای کوچک است
پیام سید صالح زینی پور برای روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر هنر درمانگر و ژرف نگری با صحنه‌ای کوچک است

سید صالح زینی پور نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاترگفت: تئاتر این هنر درمانگر و هنر کشف و مکاشفه و ژرف نگری با صحنه ای کوچک اما به بزرگی یک جهان و به بلندای یک تاریخ...

|

نظرات کاربران