در حال بارگذاری ...

«تابوهای سیاه در قاب مینیاتوری» در بهمئی اجرا شد

نمایش «تابوهای سیاه در قاب مینیاتوری» به کارگردانی رضا وفانیا با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان در روستاهای شهرستان‌های بهمئی و رامهرمز به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد، نمایش «تابوهای سیاه در قاب مینیاتوری» به نویسندگی پرویز جلیل نژاد و کارگردانی رضا وفانیا با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان از 7 تا 10 آذرماه 1402 ساعت 14 - 16 و 19 در پارک ها و میادین شهر لیکک و روستاهای تابعه به روی صحنه رفت.

این نمایش در شهرک امام خمینی روستای گچ بلند، روستای حاجی آباد«تُرتاب»، شهرک شهید رایگانی و شهرک ارمش به اجرا رفت.

در خلاصه نمایش آمده است: نمایشنامه ی " تابوهای سیاه در قاب های مینیاتوری " شرح یک زندگی ایلیاتی و عشایری است با فرهنگ، آیین و رسوم خاصی که این آیین و ارزش های گاهی سیاه و خاکستری هستند و گاهی زیبا و رنگین کمانی... آیین ها و خرده فرهنگ ها ظرف ها و قاب هایی هستند که هم می توانند زیبایی ها را منعکس کنند و هم پذیرای تابوها و سیاهی ها باشند... نمایشنامه ی مذکور شرح روال یک زندگی از دو خانواده در این فضا و حال و هواست... زندگیی که هم آمیخته است با آیین های زیبا و مینیاتوری و هم با ضد ارزش ها و تابوهای سیاه... خلاصه قصه: مهیار فرزند محرم «خانواده اول»، مهتاب دختر الیاس«خانواده دوم» در این نمایش، را می خواهد و بر او عاشق است... مهیار برای رسیدن به معشوق ابتدا باید خانواده ی خود را همراه کند و بعد از آن بتواند شرایط و خواسته های خانواده ی الیاس و پدر مهتاب را فراهم کند... از مهمترین شروط الیاس برای پذیرفتن مهیار به دامادی این است که خواهر مهیار«مهلو» را به سپهدار «پسر الیاس» بدهند و همچنین تنها دارایی محرم «گاو» را هم به عنوان هدیه و پیشکش برای او بیاورند... در این میانه و در این بحبوحه شخصیت های این نمایش در مسیر زندگی و تقلا برای رسیدن به اهداف با چالش ها و کشمکش های بسیاری روبرو می شوند... دالو «پیرزنی سالخورده» از شخصیت های محوری و شکل دهنده ی این نمایش هست، در تار و پود و جریان زندگی همه ی افراد هست و جاری است... دالو هم بیان کننده و گویای آیین و ارزش های زیباست و هم محل اجتماع تابوها و سیاهی هاست... در این زندگی و در این نمایشنامه یا قهرمان نداریم یا همه شخصیت ها قهرمانان این داستان هستند.

در این نمایش رضا وفانیا، معصومه جهانپور ،عادل چک زاده، مریم ربانی، آسیه ربانی، مهرشاد خوب زاده و احمدرضا مزارعیان به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از دستیار کارگردان معصومه جهانپور، منشی صحنه امین کریمیان، تدارکات عزیزاله احمدی، موسیقی رامین‌احمدی، تهیه کننده اسماعیل خرم.




مطالب مرتبط

پیام سید صالح زینی پور برای روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر هنر درمانگر و ژرف نگری با صحنه‌ای کوچک است
پیام سید صالح زینی پور برای روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر هنر درمانگر و ژرف نگری با صحنه‌ای کوچک است

سید صالح زینی پور نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاترگفت: تئاتر این هنر درمانگر و هنر کشف و مکاشفه و ژرف نگری با صحنه ای کوچک اما به بزرگی یک جهان و به بلندای یک تاریخ...

|

پیام محمد بهرامی برای روز ملی هنرهای نمایشی

هنر؛ بیان تجربیات و عواطف و احساسات و اندیشه هنرمند در قالبی خلاقانه است
پیام محمد بهرامی برای روز ملی هنرهای نمایشی

هنر؛ بیان تجربیات و عواطف و احساسات و اندیشه هنرمند در قالبی خلاقانه است

محمد بهرامی منتخب مردم شهرستان های بویراحمد، دنا ومارگون دردوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: امید و انگیزه ای که به نوعی می توان گفت، مهمترین رسالت هنر و هنرمند است.

|

پیام غلامرضا تاجگردون برای روز ملی هنرهای نمایشی

ِلزوم وجود سازمانی پر قوام و با دوام در پرداختن به امور تئاتر
پیام غلامرضا تاجگردون برای روز ملی هنرهای نمایشی

ِلزوم وجود سازمانی پر قوام و با دوام در پرداختن به امور تئاتر

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد؛ غلامرضا تاجگردون نماینده ادوار نهم و دهم و منتخب مردم شهرستانهای گچساران و باشت در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پیامی روز ملی هنرهای نمایشی ...

|

نظرات کاربران