در حال بارگذاری ...
اکبر آیین مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خبر داد

دومین رویداد نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد «محرابیان» در لنده برگزار می‌شود

دومین رویداد نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد «محرابیان» استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی واحد نمایش حوزه هنری، با حضور کورش زارعی در شهرستان لنده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه وبویراحمد، شریف اسلامی رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران گفت: دومین رویداد نمایشی تئاتر بچه های مسجد استان با حضور ۹ گروه نمایشی در شهر لنده برگزار شد.

شریف اسلامی افزود: هدف از برگزاری این رویداد رشد و پرورش گروه های نمایشی نوجوان و جوان در مساجد استان است و تلاش داریم در طول سال برنامه داریم جهت شناسایی و تربیت نیرو های جوان به منظور توسعه هنر های نمایشی؛ کارگاههای آموزشی برگزار کنیم.

وی شهرستان لنده را به عنوان پایلوت تئاتر مساجد معرفی کرد و ادامه داد: پس از حضور هنرمندان استان در نخستین دوره آموزشی تئاتر بچه های مسجد در مشهد و استقبال هنرمندان شهرستان لنده موفق شدیم نخستین دوره را در شهر لنده با حضور اساتید برجسته تئاتر آقایان کورش زارعی، مصطفی موتورچی و اکبر آیین با حضور 9 گروه نمایشی برگزار نمودیم.

کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در حاشیه دومین رویداد نمایشی و همایش استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد( محرابیان) به خبرنگار ما گفت: تئاتر بچه های مسجد یک فضایی است ملی و در این رویداد در تلاش هستیم شرایطی را فراهم کنیم که نوجوانان و جوانان علاقه‌مند در عرصه هنرهای نمایشی در سراسر کشور وارد این حوزه شوند و نبوغ و استعدادهایشان شکوفا شود.

وی گفت: تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به صورت جدی فعالیت خود را چند سال هست آغاز کرده و در این مدت شاهد فعالیت‌های شایسته‌ای در این حوزه بوده و خواهیم بود.

زارعی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از هشتصد گروه نمایشی در سراسر کشور فعالیت می کنند و با آموزش های متناسبی که صورت گرفته سعی شده هنرمندانی پرورش دهیم که آیندگان تئاتر استان ها و ملی باشند.

مصطفی موتورچی مدیر دفتر تئاتر بچه های مسجد حوزه هنری کشور نیز در حاشیه برگزاری این رویداد گفت: ایده ی تئاتر مسجدی به قبل از انقلاب بر می گردد و بعد از پیروزی انقلاب اواخر دهه ی شصت دوستانی که دغدغه کار فرهنگی داشتند در مسجد دور هم جمع شدند و هسته مرکزی تئاتر مسجد را تشکیل دادند.

مدیر دفتر مردمی تئاتر بچه های مسجد در ادامه افزود: در دوره ی جدید با گذشت به عدد نزدیک به هشتصد گروه نمایشی رسیدیم که این عدد نسبت به مساجد فعال کشور عدد قابل ملاحظه ای نیست؛ ولی همین تعداد با توجه به سند سه ساله ای که داشتیم نشان دهنده ی این است که توانستیم به بخشی از اهدافی که داشتیم برسیم.

وی ادامه داد رویداد تئاتر محرابیان هم دومین دوره خود را سپری می کند که با هدف تولید در محله ها، شهرستان ها، استان ها و برگزیدگان کشور طراحی و اجرا شده است و رویکرد آن تقویت گروه های بچه های مسجد هست با تولید در مساجد.

در پایان شریف اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی هنرمندان تئاتر گفت: آثار شرکت کننده در دومین رویداد تئاتر محرابیان به میزبانی شهرستان لنده به شرح زیر می باشد.

نمایش «مهمان غاصب» طراح کارگردان یاسرخالقی، نمایش «طیب» طراح وکارگردان حسین صدری، نمایش «یک نقطه بیش نیست» نویسنده: رضابیات و کارگردان: حمیدویسی، نمایش «نماز» نویسنده و کارگردان: رویاموسایی، نمایش «خداحافظ رفیق» نویسنده: ندا حبیبی و کارگردان: فضل اله باقری، نمایش «دعوتی به عزا» طراح وکارگردان افضل خرمی، نمایش «ماجرای نیمه شب» نویسنده: عقیل جماعتی و کارگردان: یاسرخالقی، نمایش «پهلوانان زمانه» نویسنده: یاسرخالقی و کارگردان: یاسین نجاتی پور و نمایش «برادران غریب» نویسنده: حمیدویسی و کارگردان: فضل الله باقری تولید شده در مساجد و مدارس شهرلنده




مطالب مرتبط

نمایش آیینی «سفر به خورشید» برگزیده ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم شد

نمایش آیینی «سفر به خورشید» برگزیده ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم شد

نمایش «سفر به خورشید» به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی محصول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم موفق به دریافت لوح نمایش برگزیده این جشنواره شد.

|

در قالب طرح شهید آوینی منتشر شد

فراخوان حمایت از تولیدات فاخر نمایش در استان کهگیلویه و بویراحمد
در قالب طرح شهید آوینی منتشر شد

فراخوان حمایت از تولیدات فاخر نمایش در استان کهگیلویه و بویراحمد

در راستای سیاست های ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت از تولیدات هنری تحت عنوان «شهید آوینی»، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری موسسه هنرهای نمایشی استان اقدام به تنظیم و انتشار فراخوان حمایت از تولیدات نمایشی نموده است.

|

اجرای عمومی نمایش «دست‌های سرخ» در یاسوج

اجرای عمومی نمایش «دست‌های سرخ» در یاسوج

نمایش «دست‌های سرخ» توسط هنرجویان و هنرمندان آموزشگاه هنرهای نمایشی «وار» با همکاری گروه تئاتر هلیا و موسسه هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد، به مدت هفت شب در یاسوج اجرا شد.

|

همزمان با دهه کرامت برگزار شد

شب‌های فرهنگ رضوی با چاشنی تئاتر صحنه‌ای و خیابانی
همزمان با دهه کرامت برگزار شد

شب‌های فرهنگ رضوی با چاشنی تئاتر صحنه‌ای و خیابانی

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ویژه برنامه دهه کرامت با عنوان شب های فرهنگ و هنر رضوی و محوریت سیاست های جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

|

«شایعات» در گچساران روی صحنه رفت

«شایعات» در گچساران روی صحنه رفت

نمایش «شایعات» از جمله نمایشنامه‌های نیل سایمون است که به کارگردانی رضا علی پور و تهیه کنندگی مهرشاد وفایی تولید گروه تئاتر رها به سرپرستی امیرحسین نوروزی از 19 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 20 در تالار فرهنگیان گچساران میزبان علاقمندان به تئاتر هست.

|

پیام سید صالح زینی پور برای روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر هنر درمانگر و ژرف نگری با صحنه‌ای کوچک است
پیام سید صالح زینی پور برای روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر هنر درمانگر و ژرف نگری با صحنه‌ای کوچک است

سید صالح زینی پور نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاترگفت: تئاتر این هنر درمانگر و هنر کشف و مکاشفه و ژرف نگری با صحنه ای کوچک اما به بزرگی یک جهان و به بلندای یک تاریخ...

|

نظرات کاربران