در حال بارگذاری ...
...

توسط تئاتر هلیا

نمایش آئینی «عروس چشمه» در یاسوج اجرا شد

نمایش آیینی «عروس چشمه» از سری تولیدات قرارگاه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با همکاری موسسه هنرهای نمایشی استان تولید و اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد؛ اجرای عمومی نمایش «عروس چشمه»  به نویسندگی و کارگردانی فردین یزدانی اصل و به سرپرستی رضا رفیعی، از 15 تا 17 شهریور 1403، هر شب ساعت 20، در پارک مهرورزی یاسوج پذیرای علاقمندان به هنر تئاتر است.

فردین یزدانی گفت؛ نمایش «عروس چشمه» به عاشقانه ها و عارفانه های مردمان ایل، حرمت گذاری به قرآن و اهل بیت، قداست زن در جامعه، گذشت و عشق حقیقی می‌پردازد.

وی اظهار داشت؛ دختر و پسر جوانی عاشق همدیگر می شوند، دونفر از اهالی که یکی از آنها پسر دیوانه و ساده لوحی میباشد آنها را سر چشمه می‌بیند. پسر جوان بخاطر اینکه ردی گم کند نزد مادر می آید و اذعان به دیدن پری بر روی چشمه می‌کند. از آنجا که مردم اعتقاد و باور به جن و پری دارند ، مادر از ترس اینکه پسرش جن زده شده ناراحت و دچار سردرگمی می‌شود. اهالی با شنیدن صدای جیق مادر اورا آرام می‌کنند  و حرفه‌ای پسر را رد می‌کنند.

در این نمایش، فردین یزدانی اصل، منیژه امیری، فاطمه حقیقت، محمد فتحی، وحید غلامیان، لاله نامجو، حسین یزدانی اصل، سعید کرمی زاده، مریم محمدی، پروانه فروغی مقدم، مریم ربانی زاده، آیناز بهزادیان و پرستش صولتدار ایفای نفش می‌کنند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از؛ طراحی لباس این اثر هنری را بیتا بدخشانی، طراحی صحنه را صدیقه اسفندیار نسب، طراحی بروشور را حسین یزدانی، طراحی لباس را زینب هاشمی، اجرای گریم را لاله نامجو، انتخاب موسیقی را حمید یزدانی، دستیار کارگردان سعید کرمی زاده و منشی صحنه را شیرین ربانی زاده بر عهده دارد.